خبرگزاری کار ایران

آبیاری فضای سبز دریاچه خلیج فارس با پساب از سال ۱۴۰۳

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۰۸۴

مدیر فنی دریاچه شهدای خلیج فارس گفت: با تأمین زیرساخت‌های لازم از سال ۱۴۰۳ بیش از ۳۰ درصد پساب تولیدی تصفیه‌خانه دریاچه شهدای خلیج فارس (دریاچه چیتگر)، صرف آبیاری فضای سبز مجموعه خواهد شد.

به گزارش ایلنا، رهنما در جلسه‌ای که به منظور بررسی مشکلات فاضلاب منطقه ۲۲ برگزار شد، در خصوص تصفیه‌خانه این مجموعه عنوان کرد: در بحث دریاچه و با وجود زیرساختهای لازم و اطمینان ازعدم آسیب‌زایی پساب مورد نظر برای فضای سبز دریاچه بیش از ۳۰ درصد درختان دریاچه با کمک پساب تفصیه‌خانه خود مجموعه آبیاری می‌شود. 

وی بیان کرد: همچنین بصورت روزانه، هفتگی و ماهیانه با کمک تجهیزات آزمایشگاهی آب‌های ورودی به دریاچه در خصوص وجود نیترات، فسفر، فسفات و … آنالیز می‌شود و نمونه گیری‌های لازم در این خصوص صورت می‌گیرد. 

محمدحسن فصیح، معاون خدمات شهری منطقه ۲۲ نیز عنوان کرد: بارگذاری‌های زیاد در ساخت ساختمان‌های بلندمرتبه از سال‌های گذشته که عمدتاً دارای تصفیه‌خانه‌های سپتیک و چاه‌های جذبی بوده، عدم شکل‌گیری کامل شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری، افزایش جمعیت ساکن، مشکلات عدیده‌ای از جمله آلودگی منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی را در این منطقه به همراه داشته است. 

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، فصیح همچنین خاطرنشان کرد: بالا بودن حساسیت‌ها در تأمین آب شرب مورد نیاز مردم در درجه اول و در درجه دوم تأمین آب مورد نیاز جهت آبیاری فضاهای سبز موجود، لزوم پیاده‌سازی طرح‌های عمرانی و ساخت تصفیه‌خانه‌ها و خطوط انتقال فاضلاب در دریاچه را نسبت به گذشته صدچندان کرده و باعث افزایش همکاری‌های بین‌بخشی بین سازمان‌های مربوطه در جهت تسریع در ساخت و اجرای طرح‌های مورد نظر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز