خبرگزاری کار ایران

انفجار خط لوله گاز در بروجن مهار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۴۶۹

آغاز ترمیم خط لوله/ حادثه خسارت جانی نداشت

انفجار در خط انتقال گاز در شهرستان بروجن انفجاری ساعت ۱ بامداد رخ داد. بلافاصله پس از این حادثه، تیم‌های امدادی به محل اعزام شدند و بررسی علت اصلی انفجار آغاز شده است.

به گزارش ایلنا، به دنبال انفجار ساعت ۱ نیمه شب در خط انتقال گاز در شهرستان بروجن، تیم‌های امدادی به محل اعزام شدند. بلافاصله پس از وقوع این انفجار، برق شهر گندمان قطع و مردم منطقه سراسیمه به خیابان‌ها آمدند.

آماده‌باش هلال احمر

بابک محمودی (رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر) گفت: انفجار خط لوله گاز ساعت ۱ بامداد در استان چهارمحال و بختیاری_ شهرستان بروجن روبروی پایگاه نگین به وقوع پیوست.

وی در ادامه بیان کرد: عوامل امدادی شامل (۴ تیم از شهر بروجن و ۲ تیم از مرکز استان چهارمحال و بختیاری) بلافاصله در محل انفجار حضور پیدا کردند و مدیرعامل و معاونت امداد و نجات و ریاست شعبه بروجن در محل حضور دارند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه پایگاه نگین به علت بیم از گسترش حریق تخلیه شد، افزود: تا ساعت ۲:۴۰ بامداد گزارش خسارت جانی اعلام نشد.

وی ادامه داد: استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری در حالت آماده‌باش قرار دارند.

مهار آتش‌سوزی

خسرو کیانی نیز از مهار آتش‌سوزی خبر داد و افزود: این حادثه ساعت ۱ بامداد چهارشنبه در محدود دشت حلوایی رخ داد و بلافاصله آتش نشانان و عوامل فنی در محل حادثه حضور یافتند.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری، در این حادثه محدوده آتش تا چند کیلومتر قابل مشاهده بود.

علت آتش‌سوزی در دست بررسی است

گاز منازل در بروجن و گندمان وصل شد

فتاح کرمی از بررسی علت حادثه آتش‌سوزی در خط انتقال گاز در محدوده دشت حلوایی خبر داد و درباره این حادثه گفت: ساعت یک بامداد این حادثه رخ داد و نیروهای امدادی، آتش‌نشانی، عوامل فنی، پلیس راه و راهنمایی رانندگی و امدادی در محل حادثه حضور یافتند.

به گفته فرماندار شهرستان بروجن، به دلیل حجم بالای آتش‌سوزی، جاده بروجن در محدوده دشت حلوایی بسته و پس از ۲ ساعت بازگشایی شد و تردد در آن اکنون در حال انجام است.

فرماندار شهرستان بروجن گفت: لوله گاز بسته شده و باید این گاز باقی مانده بسوزد تا خاموش شود. مردم نگران نباشند همه نیروها از جمله اورژانس، نیرو انتظامی و آتش نشانی در صحنه حضور دارند. از شهروندان نیز تقاضا می‌شود از حضور در محل حادثه جداً خودداری کنند.

وی همچنین از وصل شدن گاز منازل مسکونی بروجن و گندمان که به دلیل انفجار در خط لوله انتقال گاز قطع شده بود، خبر داد.

به گفته فتاح، این حادثه خسارت جانی دربر نداشته است.

وی از شهروندان خواست در صورتی که گاز منازل مسکونی آن‌ها وصل نشده با شرکت گاز برای وصل گاز تماس برقرار کنند.

ترمیم خط لوله آغاز شد

خسرو کیانی در تازه‌ترین خبر از آغاز ترمیم خط لوله گاز در شهرستان بروجن سخن گفت.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری افزود: همین امروز خط ترمیم و وارد فاز بهره‌برداری می‌شود.

وی  تصریح کرد: مردم نگران نباشند و موضوع تحت کنترل و مدیریت است و در حال حاضر در هیچ نقطه‌ای از استان مشکل قطعی گاز نداریم و تنها مقداری افت فشار گاز وجود دارد که به زودی برطرف می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز