خبرگزاری کار ایران

صدور حکم ماده ۱۰۰ برای ۱۲۰۰ دکل مخابراتی در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۶۳۰

مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر گفت: برای ۵ هزار دکل مخابراتی در پایتخت مجوز صادر شده است و یک هزار و ۲۰۰ دکل نیز حکم ماده ۱۰۰ دریافت کرده‌اند که این احکام به‌زودی عملیاتی می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد ابراهیم دریغ با بیان این که براساس محاسبات صورت‌گرفته، ۷ هزار و ۸۰۰ دکل و سایت مخابراتی در سطح شهر تهران وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد برای ۵ هزار دکل مجوز صادر شده است و یک هزار و ۲۰۰ دکل نیز حکم ماده ۱۰۰ دریافت کرده‌اند که این احکام به‌زودی عملیاتی می‌شود. 

مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر تصریح کرد: مابقی دکل‌ها نیز باید مورد بررسی قرار بگیرد تا دکل‌های بدون مجوز در صورت احراز شرایط بتوانند مجوز بگیرند و یا اگر حکم ماده ۱۰۰ دریافت کردند، جابه‌جا شوند. احتمالا تجمیعی بین اپراتورها جهت دریافت مجوز صورت خواهد گرفت. 

دریغ با بیان این که در سال جاری ۲ سایت مخابراتی جمع‌آوری شده است، یادآور شد: دکل‌های غیرمجازی که مورد شناسایی و بررسی قرار می‌گیرد، بلافاصله پس از برگزاری کارگروه مربوطه در نامه‌ای به شهرداری منطقه معرفی می‌شوند. شهرداری‌های مناطق متولی جمع‌آوری دکل‌ها هستند و ما این موضوع را به تمام شهرداری‌ها ابلاغ کرده‌ایم. 

وی با بیان این که سایت‌های مخابراتی اختیاریه و مینی‌سیتی توسط شرکت ارتباط مشترک شهر جمع آوری شده است، خاطرنشان کرد: با حمایت‌هایی که از سوی شهرداری تهران صورت خواهد گرفت، روند جمع‌آوری دکل‌های غیرمجاز تسریع خواهد شد. 

مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر تهران با تاکید بر این که بزرگترین مشکلی که وجود دارد، این است که بسیاری از دکل‌ها نمی‌توانند مجوز دریافت کنند، گفت: سازمان تنظیم مقررات ۲۳ سازمان را معرفی کرده است که پروانه بهره‌برداری از دکل دارند. شرکت‌های خصوصی هریک روی بام ساختمان‌های خود دکلی نصب می‌کنند؛ در حالی که طبق قوانین، این دکل‌ها نمی‌توانند مجوز دریافت کنند و جمع‌آوری آن‌ها باید توسط شهرداری انجام شود. 

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، دریغ در پایان گفت: هر تعداد دکلی که شناسایی کنیم به شهرداری‌های مناطق ابلاغ خواهیم کرد و هرآنچه شهرداری‌ها استعلام کنند، پاسخ خواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز