خبرگزاری کار ایران

لزوم برگزاری اجلاس منطقه‌ای رامسر در سطح وزیران در سال ۲۰۲۴ در ایران

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۷۲۶

رییس سازمان حفاظت محیط زیست از لزوم برگزاری اجلاس منطقه‌ای رامسر در مرکز و غرب آسیا در سطح وزرا در سال ۲۰۲۴ در ایران خبر داد.

 به گزارش ایلنا علی سلاجقه در جریان بازدید از مرکز منطقه‌ای رامسر در مرکز و غرب آسیا اظهارکرد: ۱۵ کشور عضو مرکز منطقه‌ای هستند اما در چند سال اخیر این مرکز دچار رکود بود که در دولت سیزدهم با تغییرات انجام یافته این مرکز وارد فعالیت جدی شد. 

وی افزود: فعالیت فعلی هم مکفی نیست و ما سعی داریم که در قامت نام رامسر وظیفه خود را انجام دهیم و این مرکز ان شاءالله فعالیت خود را با جدیت بیشتر پیگیری خواهد کرد. 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: میانکاله یکی از مسائلی بود که چندین سال دچار مشکل بود و در این خصوص همواره شاهد این هستیم که پروژه‌ها و طرح‌ها پیوست محیط زیستی دارند اما در مورد میانکاله برای اولین بار یک پروژه محیط زیستی دارای پیوست اقتصادی شد و این رویکرد مناسبی برای مشارکت دادن مردم در امر حفاظت بود. 

سلاجقه ادامه داد: اقدامات خوبی در احیای تالاب میانکاله انجام شد و تاکنون ۱۰۰۰ هکتار افزایش سطح در حوزه تالاب میانکاله داشتیم و با توجه به عقب نشینی دریای خزر می‌توان چند سناریو برای این مساله در نظر گرفت که اگر این پیشروی از سمت تالاب به سمت دریا باشد باید به سرعت حالت تدافعی بگیریم و راه برگشت آب را ببندیم. 

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، وی در پایان گفت: در حالت دوم اگر شرایط بارندگی مناسب باشد و سطح تالاب و دریا بالا بیاید ما شاهد افزایش دوباره سطح تالاب خواهیم بود و مساله سوم این است که مطابق برنامه ریزی اقدام برای احیای این تالاب باید انجام گیرد که عملیات آبخیزداری و لایروبی و احیای آبراهه‌های منتهی به تالاب نیز از جمله دیگر موارد مطرح در این حوزه بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز