خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات بین دولتی تغییر اقلیم:

امیدواریم کنفرانس تهران دانشمندان منطقه را برای ارائه دیدگاه‌های اقلیمی تشویق کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۱۴۱

رئیس هیات بین دولتی تغییر اقلیم (IPCC) در پیامی ویدیویی به هفتمین کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم تهران گفت: امیدواریم این کنفرانس دانشمندان ایران و سایر کشورهای منطقه را تشویق کند تا دیدگاه‌های خود درباره تغییر اقلیم را بنویسند و ارائه کنند.

به گزارش ایلنا، جیم اسکی در پیامی ویدیویی به هفتمین کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم تهران اظهار داشت: ما برای ورودی‌ها از تمام نقاط جهان و از همه دیدگاه‌ها ارزش بسیاری قائل هستیم. اخیرا من به عنوان رئیس هیات بین دولتی تغییر اقلیم (IPCC) انتخاب شده‌ام و فکر می‌کنم آخرین دوره IPCC، یعنی دوره ششم، حقیقتا پرمشغله‌ترین ترین دوره در تاریخ این هیات بوده ‌است.

وی با بیان این که در این دوره پرمشغله سه گزارش ویژه به اضافه گزارش‌های معمولِ گروه‌های کاری و گزارش ترکیبی ارائه شده است، افزود: عقیده دارم این دوره یکی از تاثیرگذارترین دوره‌های IPCC نیز بوده است و البته که بر خروجی COP 28 که در نوامبر سال گذشته در دبی برگزار شد، تاثیر بسیار زیادی گذاشت.

رئیس هیات بین دولتی تغییر اقلیم ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم که دوره هفتم نیز دوره پرمشغله‌ای باشد؛ کما اینکه در جلسه فشرده اخیر این هیات در استانبول، دولت‌ها در مورد برنامه کاری دوره هفتم که بیشتر سال‌های دهه بیست را دربرمی‌گیرد، به توافق رسیدند.

اسکی خاطرنشان کرد: در این جلسه تصمیم بر آن شد که سه گزارش کارگروه و گزارش ترکیبی را دوباره تهیه کنیم. گزارش ویژه‌ای نیز در مورد تغییرات اقلیمی و شهرها تهیه خواهد شد. از همه مهمتر، این دوره‌ عمیقا به مساله تاثیرات و سازگاری خواهد پرداخت، همچنین به عنوان بخشی از وظایف کارگروه ۲ در زمینه «تاثیرات، سازگاری و آسیب‌پذیری»، توافق کردیم تا محصولی ویژه تهیه کنیم که دستورالعمل‌های سال ۱۹۹۴ درباره سازگاری را به روز کند.

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان هواشناسی کشور، رئیس هیات بین دولتی تغییر اقلیم در پایان گفت: موضوع هفتمین کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم تهران به دوره بعدی IPCC بسیار مرتبط است و امیدوارم این کنفرانس، دانشمندان ایران و سایر کشورهای منطقه را تشویق کند تا خود را به عنوان نویسنده معرفی کنند، زیرا ما برای ورودی‌ها از تمام نقاط جهان و برای همه دیدگاه‌ها ارزش بسیاری قائل هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز