خبرگزاری کار ایران

دبیرکل سازمان جهانی هواشناسی:

سامانه‌های اقلیمی ایران و خاورمیانه پیچیده‌تر شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۱۳۳

دبیرکل سازمان جهانی هواشناسی در پیام ویدیویی به هفتمین کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم تهران گفت: با رخداد سیل‌های ناگهانی و همچنین طوفان‌های گرد و خاک که زیان‌های جانی و مالی گسترده‌ای را به دنبال داشته است، سامانه‌های اقلیمی ایران و خاورمیانه پیچیده‌تر شده‌اند و این امر مهر تاییدی بر تاثیرات گرمایش جهانی هوا و تغییرات اقلیمی است.

به گزارش ایلنا، سلست سائولو در پیام ویدیویی به هفتمین کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم تهران اظهار داشت: در سال‌های گذشته شاهد کاهش چشمگیر بارش‌ها در خاورمیانه و ایران بوده‌ایم که این امر منجر به وقوع مکرر خشکسالی‌ها و همچنین افزایش غیرعادی دما و شکست رکورد موج گرمایی شده است.

وی افزود: از سال ۲۰۲۲ تا کنون، سازمان جهانی هواشناسی به عنوان بخشی از ائتلاف سازمان ملل در مقابله با رخداد طوفان‌های گرد و خاک به همراه شرکای خود در سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی، نقشی کلیدی در رسیدگی به مسائل حوزه اقلیم در سراسر جهان ایفا کرده است.

دبیرکل سازمان جهانی هواشناسی ادامه داد: در حال حاضر سازمان جهانی هواشناسی رهبری ابتکار عمل «هشدار سریع برای همه EW4All» را بر عهده دارد که به موجب آن تمامی کشورها تا سال ۲۰۲۷ تحت پوشش هشدار سریع قرار می گیرند.

سائولو تصریح کرد: حمایت ما از دانشمندان، شرکا، سازمان‌های ملی آب‌شناسی و هواشناسی منطقه، آنها را قادر می‌سازد تا سهمی در شکل‌دهی به دستورالعمل‌های اقلیمی در تمام سطوح داشته باشند. ما مقابل نابرابری‌ها و تغییرات اقلیمی ایستاده‌ایم و راهکارهای کنونی باید بازتابی از فوریت زمانی باشد.

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان هواشناسی کشور، دبیرکل سازمان جهانی هواشناسی در پایان با بیان این که باید همگی به مثابه یک خانواده در کنار یکدیگر کار کنیم، خطاب به حاضران جلسه گفت: بحث‌های سودمند و خروجی‌های عالی از این کنفرانس را برایتان آرزو دارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز