خبرگزاری کار ایران

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:

بودجه طرح‌های پژوهشی از ۲۵ میلیون به ۸۰ میلیون تومان رسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۲۶۰

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به سهم قابل توجه جوانان در بین برگزیدگان بیست و نهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی، گفت: تلاش ما این بود که تعداد محدودی از افراد با سنین بالا که هر سال، برگزیده می‌شدند، جای خود را به جوانان بدهند.

به گزارش ایلنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  یونس پناهی در نشست صمیمی جمعی از نخبگان با وزیر بهداشت که در سالن اجتماعات شهید سردار حاج قاسم سلیمانی وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: حمایت از طرح‌های تحقیقاتی با موضوعات بیماری‌های واگیر در سالهای گذشته با توجه به همه گیری کرونا، افزایش یافته و درصد قابل توجهی از اعتبارات پژوهشی به سمت پیشگیری از بیماریهای واگیر سوق داده شده است. 

وی از کاهش زمان پروسه ثبت طرح‌های تحقیقاتی تا انعقاد قرارداد در موسسه نیماد از ۱۳ ماه در سالهای گذشته به ۴ ماه خبر داد و گفت: اگر نخبگان، محققان و دانشمندان، از زمان ثبت طرح پژوهشی در موسسه نیماد، بیشتر از ۴ ماه شود، می‌تواند به ما مراجعه کند. 

پناهی با بیان اینکه بودجه‌های پژوهشی برای حمایت از پژوهشگران و محققان در سالهای گذشته در موسسه نیماد حدود ۲۵ میلیون تومان بود، گفت: بودجه طرح‌های پژوهشی در این دولت از ۲۵ به ۵۰ میلیون افزایش یافت و با دستور اخیر وزیر بهداشت به ۸۰ میلیون تومان رسید. 

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان در مراکز تحقیقاتی، یادآور شد: در ۱۰ کمیته موسسه نیماد، درصد قابل توجهی از جوانان به کار گرفته شده‌اند در حالیکه در دوران گذشته تعداد محدودی از افراد و با میانگین سنی بالاتر از ۵۰ سال عضو این کمیته‌ها بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز