خبرگزاری کار ایران

مشارکت ۶۰ واحد صنعتی همدان در طرح بورسیه صنعتی/ افرایش سهمیه جذب

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۲۲۳

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان با اشاره به جذب نخبگان در دستگاه‌های درون‌استانی، گفت: با نظر مثبت استاندار، سهمیه استان همدان در طرح جذب نخبگان در دولت، افزایش می‌یابد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ موسی اعظمی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان همدان گفت: امسال حدود هزار نفر در سطح کشور که بر اساس تعریف بنیاد ملی نخبگان، نخبه محسوب می‌شوند، به دستگاه‌های مختلف معرفی شدند که سهمیه استان همدان ۱۰ نفر بود. 

وی با بیان اینکه استاندار همدان پیشنهاد داده که ۱۰ نفر دیگر به این سهمیه اضافه شود، خاطرنشان کرد: فراخوان سوم جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی به تازگی اعلام شده و افرادی که شرایط لازم را دارند، می‌توانند مدارک خود را در سامانه سینا بارگذاری کنند تا فرایند گزینش آنان آغاز شود. 

اعظمی تاکید کرد: دولت سیزدهم جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی را از هزار نفر به پنج هزار نفر افزایش داده است. 

وی در ادامه طرح بورسیه صنعتی را مصداق نخبه‌گماری دانست و اظهار کرد: برای اولین بار ۶۰ شرکت و واحد صنعتی در استان شناسایی شدند تا در قالب طرح بورسیه صنعتی با بنیاد نخبگان استان همکاری کنند. با توجه به نیازهای تخصصی و علمی، دانش‌آموختگان با مهارت‌های مورد نیاز در این واحدها آشنا و تلفیقی از علم و عمل ایجاد می‌شود. 

اعظمی نخبه‌گزینی را مأموریت اصلی بنیاد نخبگان استان دانست و تصریح کرد: ایجاد هماهنگی میان سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با نخبگان و نظارت بر فعالیت‌های مربوط به آنان برای اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب، کمک به فراهم کردن تسهیلات و امکانات لازم برای دسترسی محققان و نخبگان به تحقیقات جهانی و انتقال فناوری‌های جدید به کشور در راستای تحقق اهداف توسعه علمی و متوازن کشور، از دیگر اهداف تشکیل این بنیاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز