خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در بازدید از بیمارستان امام خمینی(ره) فیروزکوه عنوان کرد:

رکورد ۴۴ میلیون نفری مشارکت در پویش ملی سلامت شکست

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۰۷۳

وزیر بهداشت از مشارکت ۴۴ میلیون نفری مردم در پویش ملی سلامت تا امروز خبر داد و از کارکنان نظام سلامت و مردم بابت مشارکت در این پویش قدردانی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از بیمارستان امام خمینی(ره) فیروزکوه، با بیان اینکه استقبال مردم از پویش ملی سلامت، بالاتر از حد انتظار بود، اظهار داشت: با مشارکت ۴۴ میلیون نفری مردم در این پویش تا کنون، رکورد مشارکت های مردمی در نظام سلامت شکسته شد و تا کنون چنین جمعیتی در پویش ها و فراخوان های حوزه سلامت، شرکت نکرده بودند که این حضور ناشی از اعتماد مردم به نظام سلامت است.

وی عمده مشکل مناطق شهری را تسلط بیماریهای غیرواگیر دانست و گفت: در پویش ملی سلامت حدود یک میلیون نفر که از ابتلای خود به فشارخون بالا اطلاعی نداشتند و حدود ۴۰۰ هزار نفر که از ابتلای خود به دیایت آگاه نبودند، شناسایی شده اند. 

وزیر بهداشت همچنین از شناسایی ۱۰ میلیون نفر مشکوک به فشارخون بالا و ۳ میلیون مشکوک به دیایت در پویش ملی سلامت خبر داد و گفت: ممکن است در بین افراد مشکوک نیز تعدادی مبتلا به این دو بیماری شناسایی شوند. در این پویش مشخص شد که ساکنان مناطق شهری باید سبک زندگی سالم را در دستور کار قرار داده و از مصرف غذاهای شور، چرب و شیرین و همچنین غذاهای سریع یا فست فود و تنقلات پرهیز کنند. 

عین اللهی با بیان اینکه امروز شاهد افزایش شیوع چاقی در بین کودکان هستیم، ادامه داد: چاقی در کودکان بسیار خطرناک است و بخشی از این معضل به دوران کرونا بر می گردد. 

وی با تاکید بر اهمیت سبک زندگی سالم، تغذیه صحیح و افزایش فعالیت های بدنی در پیشگیری از اکثر بیماریها، یادآور شد: یکی از مشکلات شهرنشینی، عدم تحرک کافی و ورزش مستمر است.

وزیر بهداشت از موفقیت بالای پویش ملی سلامت در مرحله اول برای غربالگری پرفشاری خون و دیابت خبر داد و گفت: بیماران شناسایی شده در این پویش، خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز را دریافت خواهند کرد و امیدواریم مراحل دیگر پویش ملی سلامت بعد از مطالعات اولیه و در سال آینده برای سلامت کودکان اجرا شود. 

به گفته عین اللهی، پرونده الکترونیک سلامت در پویش ملی سلامت و برنامه ملی سلامت خانواده که در حال حاضر در ۱۹۱ شهرستان کشور در حال اجراست، برای تمام مردم تشکیل می شود. 

بنابر اعلام وزیر بهداشت، فیروزکوه نیز یکی از شهرستان های مجری برنامه ملی سلامت خانواده است و در پویش ملی سلامت کل جمعیت هدف را پوشش داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز