خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تعطیلی مدارس در آلودگی هوا حضور دانش‌آموزان در شبکه شاد را ۱۵ درصد افزایش داد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۴۰۹

مدیر اجرایی شبکه شاد گفت: در تعطیلات پیش آمده به دلیل آلودگی هوا و غیرحضوری شدن مدارس تقریبا با افزایش ۱۵ درصدی حضور دانش آموزان در فضای شبکه شاد مواجه بودیم و بیش از دو میلیون کاربر همزمان را در هفته‌ای که گذشت تجربه کردیم همچنین رکوردی در شاد زده شد و ۱۲ آذر ماه مصرف ترافیک هزار ترابایت بود.

«حسن قاسم زاده» مدیر اجرایی شبکه شاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد میزان حضور دانش آموزان در این شبکه در تعطیلات ناشی از آلودگی هوا توضیح داد: در تعطیلات پیش آمده به دلیل آلودگی هوا و غیرحضوری شدن مدارس تقریبا با افزایش ۱۵ درصدی حضور دانش آموزان در فضای شبکه شاد مواجه بودیم و بیش از دو میلیون کاربرِ همزمان را در هفته‌ای که گذشت تجربه کردیم. همچنین رکوردی در شاد زده شد و ۱۲ آذر ماه مصرف ترافیک هزار ترابایت بود. 

قاسم زاده اظهار کرد: این هزار ترابایت برای اینترنت رایگان در جهت توسعه عدالت آموزشی در شبکه شاد برای اولین بار رخ داده و آموزش ها؛ ارسال یا دریافت فایل‌ها و تماشای ویدئوهای آموزشی در این شبکه از این طریق اتفاق افتاده است. 

او افزود: از ۲۴ آبان ماه میزان گفت‌وگوهای صوتی نیز تحت تاثیر قرار گرفت و دچار تحولاتی شد؛ میزان گفت و گوهای صوتی به ۴۷ هزار مورد در تاریخ ۲۴ آبان رسید. پیش از این به صورت متوسط ما روزانه چهار هزار گفت و گو را ثبت می‌کردیم. 

مدیر اجرایی شبکه شاد در ادامه بیان کرد: طی روزهای بعد این آمار بیشتر هم شد و در برخی روزها ما به رقم ۱۱۷ هزار گفت و گوی صوتی هم رسیدیم که نشان می‌دهد کاربران به صورت ویژه از این شبکه برای ارسال و دریافت انواع پیام‌ها استفاده کرده اند. هم اکنون نیز میزان کاربران روزانه ما بیش از ۱۰ میلیون و نزدیک به ۱۱ میلیون است. 

مدیر اجرایی شبکه شاد در بخش دیگری از توضیحاتش در مورد تولید محتوا و بهسازی فضای این پلتفرم برای دانش آموزان استثنایی، با بیان اینکه معاون و مدیران سازمان آموزش و پرورش استثنایی روز شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ از مرکز مانیتورینگ پلتفرم‌های دیجیتال همراه اول بازدید کردند، گفت: مسئولان از نزدیک فعالیت‌های شبکه شاد را مشاهده کردند. در این میزبانی، مسئولان مربوطه سگمنت‌های مختلف قابل ارائه در سالن مانیتورینگ‌زا به صورت ویژه مورد بازدید قرار دادند و جلسه هم اندیشی هم برگزار شد. 

قاسم زاده با بیان اینکه می‌توان بیش از گذشته از ظرفیت‌های شبکه شاد برای دانش آموزان استتثنایی استفاده کرد، گفت: باید این ظرفیت‌ها برای دانش آموزان با نیازهای ویژه بهینه‌سازی شود و روندی را پیش بگیریم که نیازهای این دسته از دانش آموزان را پوشش دهد. 

او افزود: همانطور که معاون آموزش و پرورش استثنایی نیز اعلام کردند، هم اکنون ۲۵۰ دانش آموز استثنایی در کشور داریم که به دلیل شرایط و معلولیت شدید حتی نمی‌توانند به صورت حضوری به مدارس دانش آموزان با نیازهای ویژه بیایند و شبکه شاد می‌تواند دقیقا برای همین موارد برنامه‌های خاصی داشته باشد تا از حجم فشارهایی که به خانواده این دسته از دانش آموزان وارد می‌شود بکاهیم. 

مدیر اجرایی شبکه شاد اضافه کرد: از ما درخواست شده تا جامعه هدف شبکه شاد بخصوص معلمان دسترسی راحت‌تری به این شبکه داشته باشند و تحقق این امر معطوف به تعامل و تصمیم گیری آموزش و پرورش است. 

قاسم زاده عنوان کرد: شاد امکانات و خدمات مختلفی را برای اهالی مدارس فراهم کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به کانال‌ها و گروه‌های سیستمی، پخش زنده، گفت‌وگوی صوتی، نظرسنجی، موتور جستجوی امن (شادبین)، رمزینه خوان، نمونه تدریس ها، فیلم و سریال و ویدئوهای آموزشی اشاره کرد. شاد هم اکنون برای گروه دانش آموزان با اختلال بینایی دستاوردهایی نیز داشته است؛ مثلا متون مورد نظر کاربر، به صورت گویا به او ارائه می‌شود تا از طریق شنوایی به محتوا دستیابی پیدا کند البته که این امکانات باید بهینه و تقویت شود تا بتوانیم بگوییم شبکه شاد به صورت ۱۰۰ درصد برای گروه کم بینایان و نابینایان گویاسازی شده است. 

مدیر اجرایی شبکه شاد گفت: قرار است آموزش و پرورش استثنایی نیازهایی طیف‌های مختلف دانش آموزان خود را به ما اعلام کنند و ما بتوانیم ظرفیت‌های شاد را به صورت اختصاصی و ویژه در اختیار دانش آموزان استثنایی قرار دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز