خبرگزاری کار ایران

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر:

چشم‌انداز روشنی برای کاهش تولید موادمخدر در دنیا و همسایگی‌مان نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۱۶۷

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه پیشگیری از اعتیاد، سیاست راهبردی ستاد است، گفت: هیچ گریزی نداریم جز اینکه اقدامات پیشگیرانه را در اولویت قرار دهیم؛ چرا که هیچ چشم‌انداز روشنی برای کاهش تولید موادمخدر در دنیا نداریم.

به گزارش ایلنا، اسکندر مؤمنی گفت: بر اساس تاکید رییس جمهوری و رییس ستاد، سیاست راهبردی مان پیشگیری از اعتیاد است و هم‌زمان حوزه‌های مبارزه با عرضه، درمان اعتیاد و توانمندسازی همسو و همگام با پیشگیری و با جدیت بیشتری ادامه خواهند داشت.

مومنی تصریح کرد:ما هیچ گریزی نداریم جز اینکه اقدامات پیشگیرانه را در اولویت قرار دهیم؛ چرا که هیچ چشم‌انداز روشنی برای کاهش تولید موادمخدر در دنیا و همسایگی مان نداریم.

وی با اشاره به ادعای طالبان مبنی بر کاهش کاشت تاکید کرد: ما از هر گونه تلاش که منجر به کاهش کشت موادمخدر در افغانستان بشود؛ استقبال می‌کنیم اما شواهد حاکی از کاهش تولید موادمخدر در این کشور نیست و حتی تولید موادمخدر صنعتی نیز در آن افزایش قابل توجهی داشته است و این خطر جدی برای همه کشورها می‌باشد.

مومنی با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان خراسان رضوی گفت:امسال در کشور ١٣ مامور در راه مبارزه با مواد مخدر جان عزیزشان را نثار کرده و به شهادت رسیده اند.

دبیرکل ستاد بیان کرد: در حوزه ساماندهی معتادان متجاهر اقدامات خوبی طی این چند سال با همت ستاد، مسئولان و خیران انجام و ظرفیت‌های خوبی به‌منظور ساماندهی و درمانشان ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: در حوزه پیشگیری، نهادهای فرهنگی، رسانه‌ها و وزارت آموزش و پرورش باید تلاش بیشتری کنند تا اهداف طرح یاریگران زندگی که در جلسه ستاد با حضور رئیس جمهور تأکید و ابلاغ شده، محقق شود.

مؤمنی ادامه داد: در آبان ماه امسال نمایشگاه «یاریگران زندگی» برای اولین بار به صورت عمومی برگزار شد و بسیاری از مسئولان کشوری و لشگری، خانواده‌ها و دانش آموزان از برگزاری آن استقبال کردند و مطالبه داشتند تا تداوم داشته باشد که می توان نمونه آن را در سطح استانی نیز برگزار کرد.

مؤمنی افزود: اردوگاهی توسط سپاه در حال احداث است که اگر به افتتاح برسد، مشکل ظرفیت معتادان متجاهر در مشهد حل خواهد شد و معتادان متجاهر به طور کامل در این استان ساماندهی می‌شوند.

دبیرکل ستاد گفت: هم‌اکنون ۱۲ اردوگاه نگهداری، درمان مهارت‌آموزی و توانمندسازی معتادان توسط سپاه و بسیج در حال ساخت و دایر شدن در استان‌هایی نظیر تهران، اصفهان، فارس، همدان مازندران و… است و در تمام این اردوگاه‌ها، توانمندسازی در اولویت قرار دارد و مراکز تولید و اشتغال‌زایی در کنار آن‌ها راه‌اندازی شده است تا بخشی از درآمد اشتغال صرف افراد بهبود یافته شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر؛ در سفر دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر به مشهد، علی زندی به عنوان دبیر جدید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی معارفه و از تلاش‌های محمدحسین صالحی تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز