خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر تهران:

سازمان محیط‌زیست به کمتر از ۱۰ درصد وظایف خود برای مقابله با آلودگی هوا عمل کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۹۶۴

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که از ۱۶ نیروگاه کشور، ۱۴ نیروگاه مازوت مصرف می‌کنند، گفت: سازمان حفاظت محیط‌زیست به کمتر از ۱۰ درصد از وظایف قانونی خود برای مقابله با آلودگی هوا عمل کرده است.

به گزارش ایلنا، مهدی پیرهادی در تذکر پیش از دستور خود در صد و نود و هفتمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که مردم از تنفس در این شهر نارضایتی شدیدی دارند، اظهار داشت: فارغ از اینکه چه دستگاه و مرجعی مقصر آلودگی هواست، واقعیت این است که تهران هوایی آلوده دارد و مردم این هوا را استشمام می‌کنند و در نتیجه آن، کودکان نیز به بیماری مبتلا می‌شوند.

وی با بیان این که در این هوای آلوده، بسیاری از بزرگسالان و سالمندان دچار مشکلات جدی می‌شوند، خاطرنشان کرد: گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۱ بررسی و در تیرماه امسال قرائت شده است.

پیرهادی با اعلام این که قانون هوای پاک در سال ۱۳۹۶ به تصویب مجلس رسیده و ابلاغ شده است، تصریح کرد: دیوان محاسبات کشور گزارش حسابرسی زیست‌محیطی نحوه اجرای قانون هوای پاک را تهیه کرده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورا با تاکید بر این که در سال ۱۳۹۸ راهکارهای مدون با نظرات تمام دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با آلودگی هوا تهیه و ارائه شده بود، تصریح کرد: سازمان محیط‌زیست متولی اجرای ۶۰ ماده قانونی بوده که کمتر از ۱۰ درصد از آن محقق شده است. روند تغییر ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون روند کاهشی دارد، اما بسیار بیشتر از حد مجاز است.

وی افزود: براساس گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، سوخت‌های تولیدی کشور از جمله بنزین، نفت گاز و دیگر سوخت ها مطابق استاندارد ملی نیستند و از ۱۶ نیروگاه کشور ۱۴ نیروگاه مازوت مصرف می‌کنند و اگر کسی اعتراضی دارد، می‌تواند به کمیسیون مراجعه کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۱۱.۳ میلیارد برای آسیب‌های جسمی به شهروندان ناشی از آلودگی هوا در کشور هزینه شده است.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، پیرهادی در پایان تاکید کرد: در جلسه روز گذشته استانداری تهران، نماینده پخش و پالایش رسما اعلام کرد که ۲ نیروگاه از مازوت استفاده می‌کنند؛ شاید در دولت‌های قبل نیز به این موضوع بسیار کمتر توجه شده‌است، اما باید در این دوره موضوع به صورت جدی پیگیری و حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز