خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان منابع طبیعی اعلام کرد:

تولید ۶۲ میلیون نهال میوه در قالب طرح کاشت یک میلیارد درخت

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۷۲۷

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از تولید ۶۲ میلیون نهال میوه در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباسعلی نوبخت، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور صبح امروز در مراسم آغاز رسمی طرح کاشت یک میلیارد درخت در ایران که در «پارک جنگلی خرگوش‌دره» در غرب شهر تهران برگزار شد، گفت: این طرح امروز همزمان در سراسر کشور آغاز شده است.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی در سال اول اجرای این طرح چهار ساله توانسته است نزدیک ۲۵۰ میلیون اصله نهال طرح تولید کند، به نحوی که براساس گزارش‌ها، معاونت باغبانی وزارت جهاد حدود ۶۲ میلیون اصله نهال میوه و باغی تولید کرده و مابقی نهال‌ها نیز با همکاری بخش خصوصی، صاحبان صنایع و نهادهای دولتی و عمومی توسط سازمان منابع طبیعی تولید شده است.

نوبخت با بیان این که تا امروز بیش از ۲۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نهال برای سال اول طرح کاشت یک میلیارد درخت در ایران تولید شده است، عنوان کرد: رئیس‌جمهور محترم در پایان تابستان سال گذشته دستور داد که باید در ایران مانند سایر کشورها، یک میلیارد نهال کاشته شود. از آن زمان نیز کمیته‌هایی در وزارت جهاد به وجود آمد و اقدامات لازم انجام شد.

وی با تاکید بر این که آب مورد نیاز نهال‌های طرح کاشت یک میلیارد درخت از طریق آب سبز و آب بارندگی تامین می‌شود، اظهار داشت: برآوردهای ما نشان می‌دهد که می‌توان ۱۲۰ میلیارد متر مکعب آب بارش‌ها و آب سبز را در سطح کشور مدیریت کرد.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ادامه داد: اگر هر درخت به طور متوسط در سال ۲۰ بار و هر بار ۱۰ لیتر آب‌دهی شود، این یعنی هر درخت در سال ۲۰۰ لیتر آب نیاز دارد. حال اگر این میزان را در یک میلیارد درخت ضرب و تقسیم بر هزار کنیم ۲۰۰ میلیون مترمکعب می‌شود که در برابر ۱۲۰ میلیارد متر مکعب عددی نیست.

نوبخت همچنین خاطرنشان کرد: صبح امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش و وزیر جهاد کشاورزی، دبیرستان البرز را به عنوان اولین مدرسه را در راستای شعار «هر مدرسه، یک نهالستان» به نهالستان تبدیل کردیم و این طرح را با همکاری آموزش و پرورش در تمام مدارس کشور ادامه خواهیم داد.

وی در پایان گفت: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ایران، برنامه‌هایی برای آموزش کاشت و پرورش نهال به دانش‌آموزان و دانشجویان در نهالستان‌ها و بوستان‌های سراسر کشور برگزار شد.

گفتنی است، صبح امروز مراسم آغاز کاشت یک میلیارد درخت در ایران با حضور محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی، رضا افلاطونی، رئیس سازمان امور اراضی، سید مجتبی خیام نکویی، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و جمع دیگری از مدیران وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و سایر مسئولان لشکری و کشوری در «پارک جنگلی خرگوش‌دره» برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز