خبرگزاری کار ایران

نیکوکاران استان تهران در ۸ ماه گذشته ۳۵۱ نفر زندانی بدهکار را آزاد کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۲۶۵

طی هشت ماه گذشته، نیکوکاران استان تهران، بدهی ۳۵۱ نفر زندانی بدهکار را پرداخت کرده، به کانون خانواده‌هایشان بازگردانده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ستاد مردمی دیه استان تهران، مدیر نمایندگی این مرکز اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، نیکوکاران این استان با پرداخت بدهی ۳۵۱ نفر از زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد، موجبات آزادی آنان را فراهم کرده‌اند.

منوچهر رحمانی تصریح کرد: میانگین سرانه بدهی این تعداد از زندانیان، دو میلیارد تومان بوده که بخشی از آن توسط شکات بخشیده شده، بخشی از طریق خانواده‌ها و خود زندانی تأمین گردیده و بخشی نیز از محل کمک‌های نیکوکاران و تلاش مددکاران ستاد دیه فراهم شده است.

وی ادامه داد: با قبول اعسار زندانیان توسط مراجع قضایی، بیشترین مساعدت نسبت به این گروه اعمال شده، بدهی آنان تقسیط گردیده است.

رحمانی با تأکید بر کمک نهادهای مردمی در امر یاری رساندن به همنوعان گفت: گره گشایی از مشکلات افراد نیازمند، سیره نبوی است و نیکوکاران در مناسبت‌های خاص مذهبی بیش از ایام دیگر به یاری زندانیان نیازمند می‌شتابند.

او تصریح کرد: با زندانی شدن سرپرست خانواده، مشکلات معیشتی بیشتری بر خانوار تحمیل می‌شود که کمک به آزادی آن شخص، ضمن کاهش این مشکلات، از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند.

مدیر ستاد مردمی دیه استان تهران افزود: از تعداد زندانیانی که طی هشت ماه گذشته آزاد شده‌اند، بیست نفر زن و ۳۳۱ نفر مرد هستند و این نشان می‌دهد مراجع قضایی برای زنان بدهکار که اغلب مادر و سرپرست خانواده هستند، کمتر احکام حبس صادر می‌کنند.

شایان ذکر است: بنا به این خبر، خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند همواره می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ در این امر خیر سهیم باشند. همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، اعرابی ۵، پلاک ۱۹، طبقه اول، شماره تلفن ۸۸۸۶۱۹۹۲با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز