خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

مصر هنوز اجازه ارسال کمک‌های پزشکی ایران به غزه را نداده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۰۸۹

وزیر بهداشت گفت: مصر هنوز اجازه ارسال کمک‌های پزشکی ایران به غزه را نداده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت درباره ارسال‌ کمک‌های پزشکی ایران به غزه گفت:‌ در آخرین تماس با سازمان جهانی بهداشت که روز پنجشنبه صورت گرفت، که به صورت وبیناری سازمان بهداشت جهانی حوزه مدیترانه شرقی  که با حضور ۲۲ وزیر بهداشت کشورهای منطقه و مقاماتی از ۷۵ برگزار شد؛ ما عنوان کردیم آمادگی کامل برای ارسال تجهیزات پزشکی و دارو داریم.

وی ادامه داد: عمدتا این بحث را به صورت نقدی اعلام می‌کردند و تمرکز آن‌ها بر کمک نقدی ۱۱۰ میلیون دلاری بود. ما اعلام کردیم مسئله مالی مهم نیست و مسئله مهم آتش‌بس است.

وزیر بهداشت گفت: در قاهره به دنبال گفت‌وگو با وزیر بهداشت مصر بودم ولی موفق نشدم، در وبینار سازمان جهانی بهداشت باز هم اعلام آمادگی خودمان را به مصر اعلام کردیم ولی هنوز راهی برای ارسال کمک‌ها باز نشده است.

وی ادامه داد: درباره محموله کمک‌های ایران به غزه گفت: آنطور که آقای امیرعبدالهیان گفتند با توجه به صحبت‌های ایران با مصر، آقای سلطانی رایزن جمهوری اسلامی ایران در قاهره مجوز کانال سوئز را دادند و کشتی به آن جا منتقل شده‌است اما هنوز موافقتی برای تخلیه کشتی نشده است و هنوز موفقیتی حاصل نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز