خبرگزاری کار ایران

پیام وزیر بهداشت به مناسبت روز پرستار

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۵۱۵

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت روز پرستار پیامی صادر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، متن این پیام به این شرح  است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز بزرگداشت مقام پرستار را به جامعه گرانقدر پرستاری کشور صمیمانه تبریک می گویم.

انتخاب  سالروز ولادت بزرگ بانوی  اسلام، حضرت زینب کبری (س) به عنوان روز پرستار نشانه عظمت و رفعت این قشر خدوم ، دلسوز، پرتلاش و  فداکار است. زیرا  حضرت زینب (س ) گرامی ترین سرمشق صبر و مقاومت برای همه انسان ها در طول تاریخ است که در دشوارترین شرایط، رسالت امام حسین (ع) را تکمیل و پیام جاودانه عاشورا را در گوش عالم و آدم طنین انداز کرد.

 نامگذاری این روز فرخنده به عنوان روز پرستار، ادای احترام به فرشتگان رحمت الهی است که خدمت به خلق را بزرگترین افتخار خود می‌دانند و به واسطه این افتخار در پی کسب رضای الهی اند؛  و چه نارسایند واژه ها در برابر انسان های بزرگی که گوهر درخشان مهر و عاطفه، پرستار زخم های به خون نشسته صحرای کربلا را الگوی خود قرار داده اند و جهانی را با فداکاری ها و مرارت  های خود به حیرت واداشته اند.

پرستاری در فرهنگ ایرانی و اسلامی، جایگاه  رفیعی دارد.  جامعه پرستاری، مجموعه‌ای متخصص، توانمند و پویا با هدفی مقدس، سرشار از مهر و کرامت به همنوع  و شیفته خدمت است.

پرستاران  هم با جسم و هم با روح بیمار سر و کار دارند. هم به جسم بیمار کمک می کنند و بهبودی او را سرعت می بخشند و هم جان و روح او را به آرامش و اطمینان می رسانند.

پیشینه درخشان ارائه خدمات خالصانه جامعه پرستاری در سال‌های پرافتخار  دفاع مقدس و شهادت صدها نفر از گروه پرستاری در این راه، همچنین، تلاش و مجاهدت بی‌دریغ آنان در خط اول مبارزه با همه‌گیری بیماری کرونا و تقدیم ده‌ها شهید همچون برگ زرینی پرافتخار  در دفتر پربرگ و بار  حماسه های کشور می‌درخشد.

پرستارى حرفه ای انسانى و اسلامى است و جامعه و کشورى چون ما که سرشار از عواطف و ارزشهاست، باید به این منادیان مهر و کرامت و اسطوره های تعهد و مسئولیت شناسی به  دیده تکریم بنگرد.

بر همه ما فرض است که  از این انسانهاى فداکار،  پُرعاطفه و دلسوز که از بیماران در مراحل دشوار رنجوری و دردمندی مراقبت و حمایت مى‌کنند، به رسم احترام به  ارزش ها و فضائل  انسانى، قدردانى کنیم.

از پرستاران  نیز  انتظار است که قدر خود را بدانند و  این حرفه شریف را مقدس بشمارند؛ چرا که هر  کمک  پرستار به بیمار،  حسنه ای الهی و شایسته پاداش اخروی است.

اینجانب ضمن  قدردانی از تلاش‌های مجدانه و اهتمام سختکوشانه پرستاران گرانقدر کشور، روز خجسته پرستار را به جامعه شریف پرستاری شادباش می‌گویم و از درگاه خداوند متعال، سلامتی و بهروزی این ایثارگران صدیق نظام سلامت را خواستارم.

 

دکتر بهرام عین اللهی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز