خبرگزاری کار ایران

تاکید معاون سازمان بر لزوم ارتقای نقش محیط‌زیست در دروس دانشگاهی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۲۹۵

معاون آموزش و مشارکت‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست در نشست هم‌اندیشی «همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست» که در چهارمحال و بختیاری برگزار شد، بر لزوم ارتقای نقش محیط‌زیست در دروس دانشگاهی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، نشست هم‌اندیشی «همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست» با حضور نورالله مرادی، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست، یاسر پیرعلی، رئیس دانشگاه شهرکرد، سعید یوسف‌پور، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان محیط‌زیست استان برگزار شد.

در این نشست، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به پرچمداری چهارمحال و بختایری در حوزه دانش سنتی اظهار داشت: پرچم‌داری دانش سنتی محیط‌زیست موضوع تازه‌ای است که در برنامه‌های معاونت آموزش گنجانده شده و برگزاری این همایش بستر مناسبی برای تبیین، بسط و گسترش آن در حوزه محیط‌زیست فراهم می‌آورد.

مرادی به ترکیب خوب دانشگاه و حفاظت محیط‌زیست برای اجرای این همایش ملی اشاره و عنوان کرد: دانش سنتی لزوما معطوف به محیط‌زیست نیست و باید از ظرفیت همه رشته‌ها مخصوصا حوزه‌های علوم اجتماعی، معماری و ارتباط آنها با محیط‌زیست استفاده کرد. در فرهنگ عامه و ادبیات غنی کشورمان نیز به این حوزه‌ها توجه شده است که باید زمینه ثبت و ارائه آن‌ها را فراهم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد محتوا و تولیدات در فضای مجازی، می‌توان برای این همایش ملی از تولیدات فاخر استفاده کرد و پوسترها، تبلیغات و محتواهای متفاوتی را برای معرفی دانش سنتی محیط‌زیست تولید و منتشر کرد.

سخنگوی سازمان حفاظت محیط‌زیست همچنین بر چاپ کتابچه، کتاب مقالات و مقالات کامل ارائه‌شده در همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست تاکید کرد و گفت: شرایط حضور برای شرکت بیشتر پژوهشگران و علاقمندان به این حوزه در ارسال مقالات مورد توجه قرار گیرد.

سعید یوسف‌پور، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: ارائه گزارش ماهانه و برگزاری منظم نشست‌های هماهنگی می‌تواند اهداف تعیین‌شده در همایش را بهتر محقق سازد.

وی همچنین بر لزوم هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر برای برگزاری اولین همایش دانش سنتی محیط‌زیست تاکید کرد و گفت: حمایت‌‌های لازم برای تبلیغات مضاعف به‌منظور جذب بیشتر مقالات توسط دبیرخانه این همایش انجام خواهد شد.

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست، «دبیرخانه ملی دانش سنتی محیط‌زیست» با هدف شناسایی، معرفی و مستندسازی آثار محققان و پیشکسوتان حوزه دانش  سنتی محیط‌زیست در اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان چهارمحال و بختیاری فعال شده است و بنا دارد طرح پرچمداری دانش سنتی محیط‌زیست را برای حفظ و احیای سنت‌های بومی کشور و توجه ویژه به این دانش‌ در برنامه‌ریزی‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و دستیابی به توسعه پایدار به پیش ببرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز