خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان محیط زیست خطاب به وزرای محیط کشورهای اسلامی:

​شرایط زیست‌محیطی غزه بغرنج است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۵۲۹

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در نامه‌ای به وزرای محیط زیست کشورهای اسلامی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم جعلی صهیونیستی در غزه خواستار جلوگیری از تخریب بیشتر محیط زیست منطقه و دسترسی مردم غزه به ضروری‌ترین نیازهای موجودات زنده یعنی آب آشامیدنی سالم و بهداشتی شد.

 

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست در نامه دکتر علی سلاجقه خطاب به وزرای کشورهای اسلامی آمده است:

از آغاز حملات فراگیر رژیم صهیونیستی به غزه مظلوم مقتدر طی یک ماه اخیر، کلیه صور حیات اعم از پوشش گیاهی، جانوری و انسانی بر اثر جنایت علیه بشریت و علیه محیط زیست در معرض نابودی قرار گرفته است و جامعه بین‌المللی نیز واکنش شایسته‌ درباره وضعیت محیط زیست غزه را به فراموشی سپرده است.

بر این اساس، نتیجه و تبعات ‌محیط زیستی جنگ غزه در سال‌های آتی در منطقه مشخص خواهد شد. در این راستا حق بشری دسترسی به آب و پساب‌زدایی اصولی هستند که تصدیق می‌کنند دسترسی آب آشامیدنی پاک و بهداشتی در زندگی هر شخص ضروری است.

به‌طور کلی تسلط رژیم صهیونیستی بر بخش‌هایی از غرب آسیا موجب ایجاد چالش‌هایی در دسترسی مردم منطقه به‌ویژه فلسطینیان به آب کافی و سالم شده است. علاوه بر آن وقوع جنگ و استفاده از سلاح‌ها و بمب‌های شیمیایی و حجم عظیم بمباران، شرایط محیط زیست غزه و جوامع انسانی را بغرنج‌ کرده و اصل استفاده از آب سالم از سوی رژیم صهیونیستی نادیده گرفته شده است.

همگان می‌دانند رژیم صهیونیستی نه تنها کشورهای مجاور خود را از آب و محیط زیست محروم می‌کند بلکه فلسطینی‌ها را نیز از حق خود برای داشتن آب و محیط زیست محروم کرده است. این رژیم تلاش می‌کند بهره‌مندی فلسطینی‌ها از آب را کاهش دهد.

به‌رغم همه تلاش‌ها این رژیم در دوران جنگ فعلی با حملات شدید با حجم بالا به نوار غزه و کرانه باختری کلیه حقوق انسانی و بشردوستانه از جمله حقوق محیط زیستی و حقوق بنیادین بشر را از ساکنان این مناطق سلب کرده است.

در این راستا از کشورهای اسلامی انتظار است با هم‌افزایی و تلاش جمعی در محکومیت جنایات محیط زیستی گام‌های اساسی بردارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز