خبرگزاری کار ایران

مشاهده یک فرد پلنگ ایرانی در فیروزکوه + فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۸۲۸

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان فیروزکوه از مشاهده و تصویربرداری از یک فرد پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش «کاوه‌ده» خبر داد.

به گزارش ایلنا، داریوش فرخی با اعلام این خبر گفت: شب گذشته یکی از اهالی روستایی در مجاورت پناهگاه حیات وحش «کاوه‌ده» موفق به تصویر برداری از یک فرد پلنگ شد.

وی با بیان این که این شهروند بلافاصله پس از تصویربرداری، موضوع را به محیط‌زیست شهرستان اطلاع و فیلم را در اختیار ماموران اجرایی این اداره قرار داد، تصریح کرد: همراهی شهروندان در حفاظت از حیات وحش بخصوص گونه‌های حمایت‌شده و در معرض خطر انقراض وکمک به تکمیل زنجیره حراست و صیانت از محیط‌زیست بسیار مهم و تاثیر گذار است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان فیروزکوه در پایان از شهروندان خواست در صورت رؤیت گونه‌های وحشی از جمله گربه‌سانان، ضمن اجتناب از رویارویی مستقیم، جوانب ایمنی در برخورد با حیات وحش را رعایت کرده و موضوع را به‌سرعت به اولین پاسگاه محیط‌بانی یا اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اطلاع دهند.

براساس روابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران، پلنگ ایرانی از گونه‌های در معرض تهدید و خطر انقراض است و سازمان حفاظت محیط‌زیست برای حفاظت از این گونه ارزشمند، برنامه عمل مدیریتی و حفاظتی تهیه و تدوین می‌کند و این برنامه عمل در استان تهران در مرحله اجرا است.

حجم ویدیو: ۳.۰۹M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۲۶ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز