خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

بیش از هزار دانشمندان یک درصد بین المللی داریم/ تلاش دشمنان برای حذف نخبگان علمی ایران از طریق نفوذ نرم علمی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۴۱۸

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جمهوری اسلامی از مشق نویسی به سرمشق نویسی رسیده است و بیش از هزار دانشمندان یک درصد بین المللی داریم یعنی کسانی که بیشترین ارجاعات علمی به آن‌ها داده شده و دو هزار و ۲۴۰ نفر از دانشمندان ما بین دو درصد جهان قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "محمدعلی زلفی‌گل" وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نخستین کنگره بین المللی دانشمند برجسته، شهید حاج حسن طهرانی مقدم  و گرامیداشت 70 شهید والامقام دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: نظام سلطه از ابتدا همت خود را برای ساقط کردن نظام اسلامی به کار گرفته و با خون شهدا نظام حفظ شده است.

زلفی‌گل گفت: آنها دنبال نفوذ نرم علمی هم هستند یعنی به طرق مختلف در مراکز علمی و هرجایی که اثربخش است و علم قدرت آفرین ایجاد می کند حاضر می شوند و تلاش دارند نخبگان علمی ما را حذف کنند.

وزیر علوم افزود: شهید تهرانی مقدم الگویی در بین شهدای علمی ماست که با خون خود تعهدی را برگردن ما انداخته که حواس مان باشد که قدرت علمی ما در گرو دانش و دین داری و علم است. شهدای علمی و شهید تهرانی مقدم نمونه بارز خودباوری و ما می توانیم هستند. شهدایی که علی رغم همه تحریم ها و تهدید ها با اتکا به قدرت لایزال الهی و هدایت رهبر فرزانه انقلاب و بهره مندی از علم نافع توانستند در عرصه های مختلف نظامی، امنیتی، تسلیحاتی افتخارات شگرفی را برای کشور رقم بزنند.

وزیر با تاکید به اهمیت الگوی خودباوری اظهار کرد: در مقوله دفاع زمانی بود که اوایل انقلاب و پس از جنگ تحمیلی سیم خاردار هم به ما نمی دادند و خودمان هم نمی توانستیم بسازیم و حالا دنیا قدرت علمی ایران را در عرصه های مختلف پذیرفته است. در بدو انقلاب اکثر پزشکان در بیمارستان ها هندی و فیلیپینی بودند. امروز به یمن انقلاب اسلامی ما در پزشکی توریسم سلامت داریم، همچنین در علم نانو، بایو و... مرجعیت داریم. جمهوری اسلامی از مشق نویسی به سرمشق نویسی رسیده است و بیش از هزار دانشمندان یک درصد بین المللی داریم یعنی کسانی که بیشترین ارجاعات علمی به آن‌ها داده شده و دو هزار و ۲۴۰ نفر از دانشمندان ما بین دو درصد جهان قرار می‌گیرند.

زلفی‌گل ادامه داد: تازه براساس آمارها به تعداد دانشمندان علوم انسانی هم افزوده می‌شود و کتب دانشمندان ما در دنیا مرجع هستند و ازنظر دفاعی و تسلیحاتی دنیا پذیرفته که ما حرف برای گفتن داریم و قدرت خود را نشان داده‌ایم.

وزیر تصریح کرد: جمهوری اسلامی کشوری است که با اتکا به قدرت الهی امروزه هیچ تهدیدی را نمی‌پذیرد و به برکت شهدایی مانند تهرانی مقدم نظام جمهوری اسلامی باور دارد که از طریق علم، قدرت، ثروت، امنیت و سلامت و آسایش ایجاد می شود و به همین دلیل برای عالمان و دانشمندان جایگاه خاصی قائل هستیم بخصوص دانشمندان علم نافع.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز