خبرگزاری کار ایران

در یک نشست تخصصی مطرح شد؛

لزوم توجه به رویکردهای فرهنگی_ گفتمانی روز دنیا در حوزه جوانی/ خودشناسی مشارکتی بخشی از هویت‌یابی جوانان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۵۰۹

نشست تخصصی عبدالکریم خیامی عضو حقیقی شورای عالی جوانان با معاونین امور جوانان ادارات کل ورزش و جوانان استان‌های سراسر کشور با حضور وحید یامین‌پور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در روز دوم گردهمایی معاونین امور جوانان استان‌ها که در هتل المپیک تهران در حال برگزاری است، عبدالکریم خیامی عضو حقیقی شورای عالی جوانان در نشستی با معاونین امور جوانان استان‌ها به ارائه مباحث و یافته‌های تخصصی درباره جوانی پرداخت. 

در این نشست که وحید یامین‌پور معاون امور جوانان و دبیر شورای عالی جوانان و مدیران کل حوزه جوانان وزارت ورزش و جوانان حضور داشتند، خیامی به درک‌ها و آسیب‌ها در فهم جوانی پرداخت. 

وی فهم جوانی جدا از نسبت‌ها و رابطه‌ها و جوان فهمی و جوان‌سنجی از طریق مطالعات کیفی را مورد توجه قرار داد و گفت: در کشور ما علم روانشناسی در فهم جوانی موضوعیت دارد، اما کافی نیست و حتما باید علوم دیگر هم در این زمینه بکار گرفته شوند. 

خیامی با بیان این که جوانی مجموعه‌ای از خرده فرهنگ‌های همه جوانان است، افزود: توجه به رویکردهای فرهنگی_ گفتمانی روز دنیا به جای ماندن در کارکردگرایی باید مورد توجه قرار بگیرد. 

وی حافظه تاریخی اندک و قدرت تحلیل بالا، قضاوت پیامدی دین، شخصی شدن ارتباطات، زندگی در لحظه، دینداری گزینشی، تخصص گرایی، غلبه زیبایی‌شناسی تصویری و… را از پدیده‌ها و ویژگی‌های در حال بروز جوانی دانست و افزود: خودشناسی مشارکتی بخشی از هویت‌یابی جوانان است که با اشتراک کذاری خود با دیگران و دریافت بازخوردها و واکنش‌های دیگران به دست می‌آورند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز