خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

ارائه مشاوره رایگان به افراد کم برخوردار در مراکز مشاوره ازدواج و خانواده/ در نظر گرفتن ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ارائه تسهیلات وام اشتغال به جوانان

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۹۹۵

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان گفت: هزینه خدمات مشاوره ما بر اساس تعرفه سازمان نظام روانشناسی است، اما ما برای اقشار محروم و نیازمند، بخشی تحت عنوان مشاوره رایگان در سراسر کشور داریم که ۳ جلسه به افراد کم برخورداری که معرفی می‌شوند، مشاوره رایگان ارائه می‌شود.

حجت الاسلام «مهدی متقی فر»، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد توجه و حمایت از ازدواج جوانانی که به هر دلیلی دارای آسیب‌های اجتماعی هستند، بیان کرد: بخشی از این امور به سازمان بهزیستی مرتبط است و ما نمی‌توانیم حمایت مالی خاصی برای تحقق ازدواج این دسته از جوانان داشته باشیم، ولی به هر حال، در مراکز مشاوره خود به جوانان آسیب دیده یا در معرض آسیب مانند سایر جوانان خدمت‌رسانی می‌کنیم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان تصریح کرد: بیشترین فعالیت‌های ما معطوف به عموم جوانان کشور است تا تسهیلات یا خدماتی برای آن‌ها داشته باشیم و اشتغال‌زایی برای این جامعه ایجاد شود.

متقی فر ادامه داد: در همین راستا امسال حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ارائه تسهیلات وام اشتغال به جوانان در نظر گرفته شده است. اینکه ما بخواهیم به جوانانی که از اعتیاد نجات یافته‌اند کمک کنیم یا جوانان دارای معلولیت را به صورت اختصاصی تحت پوشش قرار دهیم، کمی از گستره مسئولیت‌های ما دور می‌شود و می‌دانیم که سازمان بهزیستی کشور به شکل ویژه به این دسته از جوانان خدماتی مانند وام اشتغال اعطا می‌کند همچنین کمیته امداد نیز خدماتی این چنینی دارد.

متقی فر در مورد تشکیل مراکز ازدواج نیز توضیح داد: ما ایده‌ای داشتیم که همه خدمات حوزه ازدواج در یک مرکز به عموم جوانان ارائه شود؛ به این صورت که وقتی یک جوان تصمیم به ازدواج می‌گیرد، جایی باید باشد تا برای او تسهیلگری کند به این معنا که ماشین و لباس عروس، عکاسی، تالار پذیرایی و… را با قیمت مناسب برای او تهیه کنند و یک جوان مجبور نباشد برای هر کدام از این خدمات به یک عرضه کننده خدمت مراجعه کند و قیمت‌های متفاوت و بالایی به او گفته شود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان ادامه داد: از دیگر هدف‌های مراکز ازدواج این است که حتی قبل از ازدواج نیز برای جوانانی که در آستانه‌ این امر قرار دارند، مشاوره و کارگاه پیش از ازدواج ارائه کند، واسطه‌گری انجام شود و… همه این نوع خدمات در مرکز ازدواج می‌تواند ارائه شود؛ در همین‌راستا نیز طرحی را به صورت پایلوت از شهر قم شروع کرده‌ایم و اگر بتوانیم به نتایج مثبتی دست پیدا کنیم، مراکز ازدواج در سایر استان‌ها نیز ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد: هم اکنون ما خدماتی که برای ازدواج ارائه می‌کنیم به صورت جدا از هم است؛ یعنی یک مرکز مشاوره‌ای وجود دارد که از مرکز واسطه‌گری جداست، مرکز تسهیل‌گری در امر ازدواج هم که هنوز نداریم، بنابراین فکر کردیم تجمیع چنین خدماتی در یک مرکز، برای جوانان کار را آسان‌تر می‌کند و لازم نیست به خاطر هر خدمتی به یک مرکز مراجعه کند.

در ادامه متقی‌فر با بیان اینکه هم اکنون ۶۰۰ مرکز مشاوره ازدواج و خانواده در کشور وجود دارد، درخصوص این مراکز بیان کرد: مراکز مشاوره ما در سطح کشور خدمت‌رسانی می‌کنند و هر کدام یک نامی را برای مرکز خود انتخاب کرده‌اند و نام همه این مراکز هم غیرتکراری است.

وی در مورد هزینه مراکز مشاوره ازدواج و خانواده نیز بیان کرد: هزینه خدمات مشاوره ما نیز بر اساس تعرفه سازمان نظام روانشناسی است، اما ما برای اقشار محروم و نیازمند، بخشی تحت عنوان مشاوره رایگان در سراسر کشور داریم که ۳ جلسه به افراد کم برخورداری که معرفی می‌شوند، مشاوره رایگان می‌دهند.

متقی‌فر در آخر گفت: در طول سال نیز نزدیک به ۸ میلیارد تومان از مراکز مشاوره و ازدواج در راستای خدمت‌رسانی بهتر حمایت مالی می‌کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز