خبرگزاری کار ایران

معاون پرستاری وزارت بهداشت عنوان کرد:

رضایتمتدی ٩٨ درصدی مراجعه کنندگان به مراکز درمانی با اجرای برنامه آموزش و پیگیری بیمار

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۱۴۵

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اجرای برنامه آموزش و پیگیری بیمار، رضایتمتدی ٩٨ درصدی مردم، کاهش ٨ و نیم درصدی مراجعات به اورژانس و کاهش هزینه های بستری مجدد را شاهد بوده ایم.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، عباس عبادی در اولین سمینار کشوری آموزش و پیگیری بیمار که صبح امروز (سه شنبه 2 آبان)در محل بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار شد، گفت: اجرای برنامه آموزش و پیگیری بیمار از دو سال پیش آغاز شده و با وجود مشکلات از جمله کمبود نیروی انسانی و منابع مورد نیاز، تلاش شده تا خدمات با کیفیت به گیرندگان خدمت ارائه شود.

وی گفت: وزیر بهداشت تاکید کرده اند که شاَن و منزلت بیمار و همراه بیمار باید در مراکز درمانی رعایت و حفظ شود و تلاش کرده ایم با تکمیل زنجیره و ساماندهی برنامه " آموزش و پیگیری بیمار " این خدمت را به مردم و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی ارائه دهیم.

دکتر عبادی اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات خود به اهمیت موضوع جوانی جمعیت تاکید کرده اند و در این زمینه باید تمامی دستگاه ها اقدامات لازم را برای فرهنگ سازی بهتر انجام دهند ولی متاسفانه در موالید آمار کاهشی داشته ایم و امیدواریم بتوانیم با برنامه هایی که در اولویت  قرار داده ایم آمار موالید را افزایشی و با سالمندی جمعیت مقابله کنیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، مهم ترین مشکلات در این حوزه را ورود افراد غیر متخصص و اظهارنظرهای اشتباه و همچنین عدم فرهنگ سازی مناسب عنوان کرد و گفت: انتظار می رود رسانه ها و به خصوص صدا و سیما در زمینه برنامه جوانی جمعیت فرهنگ سازی های لازم را در جامعه انجام دهد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت در ادامه با بیان اینکه با اجرای برنامه آموزش و پیگیری بیمار، مراجعه غیر ضرور به اورژانس کاهش می یابد، اظهار داشت: درگیر کردن اعضای خانواده می تواند در این برنامه نقش کلیدی داشته باشد.

دکتر عبادی با بیان این که این برنامه از سال ١٤٠٠ با تمرکز بر روی ١١ بیماری آغاز شده است، گفت: یک هزار و ٦٠ بیمارستان در کشور وجود دارد که ٦٧٠ بیمارستان زیر مجموعه دانشگاه های علوم پزشکی قرار دارند که در شروع اجرای این برنامه ٥١ دانشگاه علوم پزشکی و ١١١ بیمارستان حضور داشتند و امروز این تعداد به ٦٧ دانشگاه علوم پزشکی و ٥٢٧ بیمارستان رسیده و انتظار می رود تمامی بیمارستان ها وارد این برنامه شوند تا زنجیره این برنامه کامل شود.

وی در پایان افزود: با اجرای این برنامه، رضایتمندی ٩٨ درصدی مردم، کاهش ٨ و نیم درصدی مراجعات به اورژانس و کاهش هزینه های بستری مجدد را شاهد بوده ایم./

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز