خبرگزاری کار ایران

دعوت به همکاری از دانشمندان روسی برای انجام پروه‌های کلان و ملی در پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۸۹۲

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در همایش فرصت‌های تجاری با کشور روسیه از شرکت‌ها و دانشمندان روسی جهت همکاری در انجام پروژه‌های کلان دعوت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، همایش فرصت‌های تجاری با کشور روسیه (EXPO - RUSSIA IRAN ۲۰۲۳) با حضور حسن زمانیان؛ معاون وزیر علوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در برج میلاد تهران برگزار شد. 

زمانیان در این همایش، ضمن معرفی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و با توجه به جایگاه سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و شناخت این جایگاه توسط دانشمندان کشور روسیه، از شرکت‌های روسی برای همکاری‌های علمی و مشارکت در زمینه‌های مختلف از جمله ساخت ماهواره زلزله‌شناسی دعوت کرد. 

وی همچنین از شرکت‌های روسی خواست که در زمینه‌های علمی همچون، سوخت پاک هیدروژن و گرافن با ایران همکاری کنند. 

این همایش ۱۸ تا ۲۰ مهرماه با حمایت وزارتخانه‌های ایران و روسیه، سازمان توسعه تجارت، اتحادیه صنعتگران و بازرگانان روسیه، مرکز تجاری توسعه اقتصادی اتحادیه کشورهای مستقل مشترک‌المنافع، اتحادیه‌ها و نهادها ویژه تحت حمایت اتاق بازرگانی و صنایع روسیه، برگزار شد. 

هدف این همایش تجاری حمایت، تحکیم و تقویت روابط تجاری و اقتصادی بین ایران روسیه، تنوع بخشی همکاری، ترویج محصولات صادراتی کارخانه‌های روسیه به بازارهای خاور نزدیک و خاور میانه و همچنین معرفی کالاهای ایرانی به روسیه است. این همایش در بخش‌های مختلف فناوری IT، انرژی، صنایع نفت و گاز و صنعت شیمیایی، مهندسی مکانیک، متالورژی، ساخت و ساز، صنایع کاغذ و خمیرکاغذ و صنعت چوبی، صنعت معدن و مواد شیمیایی، حمل و نقل، صنعت کشاورزی؛ کالاهای مصرف عمومی، پزشکی و علم و آموزش برگزار شد. 

زمانیان پس از پایان مراسم از نمایشگاهی که در حاشیه این همایش دایر شده بود بازدید و از نزدیک با تعدادی از شرکت‌های مستقر در این نمایشگاه گفتگو کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز