خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت مطرح کرد:

تبدیل مدل ارائه خدمات سلامت از غیرفعال به فعال در برنامه ملی سلامت خانواده

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۹۱۸

​معاون بهداشت وزارت بهداشت تبدیل مدل ارائه خدمات از غیرفعال به پوشش فعال را از مهمترین دستاوردهای برنامه ملی سلامت خانواده یاد کرد و گفت: در یکی از ۹۳ شهرستان محل اجرای این برنامه، در یکماه گذشته ۱۲ هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به پرفشاری خون در غربالگری شناسایی شدند.

به گزارش ایلنا، حسین فرشیدی با بیان این مطلب، اظهار داشت: هزینه های درمانی بسیار زیاد و سنگین است اما با اجرای برنامه ملی سلامت خانواده و غربالگری و مراقبت مستمر از جمعیت هدف، می توان این هزینه ها را برای خانواده و نظام سلامت کاهش داد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی با اشاره به دستاوردهای ارزشمند شبکه بهداشت و درمان کشور، گفت: با تاکید مقام معظم رهبری و همچنین وزیر بهداشت، به دنبال تقویت شبکه بهداشت و زیرساخت های آن و نیز تامین نیروی انسانی متخصص و متعهد هستیم.

معاون وزیر بهداشت به آغاز احداث ۴ هزار پروژه بهداشتی از دوسال پیش تا کنون اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تا یکسال آینده این تعداد پروژه تکمیل می‌شود. علاوه بر این، ناوگان حوزه بهداشت شامل خودرو و موتورسیکلت برای مناطق صعب العبور تقویت می شود.

به گفته فرشیدی، برنامه ملی سلامت خانواده ابتدا در ۵۹ و سپس در ۹۳ شهرستان کشور اجرا شده و در فازهای بعدی به تدریج کل شهرستانهای کشور تحت پوشش این برنامه قرار می گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز