خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور فراجا:

تعداد وسایل نقلیه کشور از مرز ۴۰ میلیون دستگاه گذشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۳۸۹

رئیس پلیس راهور فراجا در نشست شورای عالی حمل‌ونقل و ایمنی کشور گفت: تعداد وسایل نقلیه کشور به بیش از ۴۰ میلیون دستگاه رسیده است که باید ساماندهی شوند.

به گزارش ایلنا، سردار سید کمال هادیان‌فر در نشست شورای عالی حمل‌ونقل و ایمنی کشور که به ریاست محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور با موضوع بررسی تصمیمات و برنامه‌های عملیاتی برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای تا پایان دولت سیزدهم برگزار شد، گزارشی از وضعیت تصادفات و خسارات سال گذشته و پنج‌ماهه نخست سال جاری و همچنین پیشنهادات در خصوص مهمترین مشکلات و چالش‌های کاهش آمار جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای از جمله آخرین وضعیت ناوگان‌های شخصی و عمومی براساس سن فرسودگی، آمار مقایسه‌ای حجم ترددهای برون‌شهری وسایل نقلیه، ‌وضعیت ترددهای درون‌شهری و پیش‌بینی روند تا سال ۱۴۰۵ و وضعیت خودروهای نوشماره و اسقاطی ارائه و تاکید کرد.

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین تاکید کرد: با توجه به عبور تعداد وسایل نقلیه در کشور از مرز ۴۰ میلیون دستگاه، باید اقدام عاجل برای ساماندهی آنها و خروج دستگاه‌های اسقاطی و فرسوده صورت پذیرد.

هادیان‌فر با اشاره به عوامل تشدید تصادفات اظهار داشت: کمبود ناوگان عمومی درون‌شهری و برون‌شهری کشور، ‌افزایش ضعف ایمنی خودروها و همچنین افزایش حجم ترددهای درون‌شهری و برون‌شهری از جمله مهمترین عوامل تشدید‌کننده تصادفات جاده‌ای بوده است.

در این جلسه مقرر شد برنامه‌ها و راهکارهای گوناگون از جمله فرهنگ‌سازی و آموزش توسط دستگاه‌های فرهنگی، صدا و سیما و رسانه‌ها، ابلاغ و تخصیص اعتبارات برای تامین دوربین‌های ثبت تخلفات تاکتیکی برای پلیس راهور کشور،‌ توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافری پاک و ایمن درون و برون‌شهری، واردات و تامین خودروها و موتورسیکلت‌های مورد نیاز پلیس و دستگاه‌های امدادی، تسریع در توسعه دوربین‌های هوشمند ثبت تخلفات و نظارتی، نصب سپر ایمن جلو و عقب برای کامیون‌ها، برنامه ویژه برای ارتقای کیفی استانداردهای خودروهای تولید داخل و تسریع در توسعه سامانه سپهتن نوین ایرانی انجام شود.

محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور در این جلسه، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مکلف کرد که تعداد مورد نیاز بالگرد و آمبولانس اورژانس برای نوسازی ناوگان امدادی کشور در مسیرهای درون‌شهری و برون‌شهری را به دولت ارائه کند تا با همکاری وزارت راه و شهرسازی نیازهای کشور در این بخش تامین شود.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، معاون اول رئیس‌جمهور همچنین به استانداران سراسر کشور تکلیف کرد تا هرچه سریعتر برنامه رفع و اصلاح نقاط حادثه‌خیز را تدوین کنند. 

تعداد وسایل نقلیه کشور از مرز ۴۰ میلیون دستگاه گذشت

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز