خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش در دیدار نماینده ولی فقیه در استان مازندران:

با تقویت دانشگاه فرهنگیان، جذب معلم را به مسیر اصلی خود برمی‌گردانیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۸۴۳

وزیر آموزش و پرورش در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری گفت: با تقویت دانشگاه فرهنگیان، جذب معلم را به مسیر اصلی خود برمی‌گردانیم.

به ایلنا، رضامراد صحرایی در دیدار با آیت‌الله محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنای فعالیت مسئولان مربوطه در سطح ملی و استان‌ها برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است.

وی با بیان این که ۴۰ ویژگی دانش‌آموزان در سند تحول بنیادین بر محور جهانی‌اندیشی و نشاط است، اظهار داشت: سیمای آینده هر کشور و منطقه‌ای از آموزش و پرورش کنونی آن قابل پیش‌بینی است و همه آرزوهای ما در مدارس قابل مشاهده است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که توجه به سن یادگیری، یکی از اولویت‌های تغییر و تحول در مدارس و آموزش و پرورش است، گفت: هرگونه تغییر را باید در مدارس ایجاد کنیم و اگر در مدارس هزینه کنیم، در آینده مجبور نیستیم برای آسیب‌های اجتماعی هزینه بیشتری را صرف کنیم. 

صحرایی یادآور شد: نباید از امور مهم تعلیم و تربیت غفلت کنیم و سند تحول بنیادین باید مبنای ما در آموزش و پرورش قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: طبق سند تحول بنیادین، دانش‌آموز باید محب وطن و کشور باشد و مسأله اصلی ما توحید و نوبت و معاد است و باید برگشت عمیق و دقیق به اصول داشته باشیم.

صحرایی با اشاره به اقدامات مهم صورت‌گرفته، تربیت معلم را از اقدامات مهم بیان کرد و گفت: مساله کمبود معلم یک مسأله ریشه‌ای است یکی از ایرادهای وارده بر آموزش و پرورش در گذشته این بود که تربیت معلم آن تعطیل شده بود. به دنبال این هستیم که با تقویت دانشگاه فرهنگیان، جذب معلم به مسیر اصلی خود برگردد.

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، صحرایی به‌منظور حضور در جلسه شورای آموزش و پرورش استان و بررسی وضعیت تحصیل دانش‌آموزان و فعالیت معلمان به مازندران سفر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز