خبرگزاری کار ایران

خزانه‌دار شورای شهر:

شهرداری تهران ۹۱ درصد درآمدهای مصوب پنج‌ماهه نخست سال ۱۴۰۲ را تامین کرده است/ عقب‌ماندگی سازمان زیباسازی در کسب درآمد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۵۶۹

خزانه‌دار شورای شهر تهران با بیان این که سازمان زیباسازی در زمینه کسب درآمدهای حاصل از تبلیغات محیطی بسیار عقب است، گفت: شهرداری تهران ۹۱ درصد درآمدهای مصوب پنج‌ماهه نخست سال ۱۴۰۲ را محقق کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حبیب کاشانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران در جریان برگزاری یکصد و هشتادمین جلسه دوره ششم پارلمان شهری پایتخت به ارائه گزارش حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در تیر و مرداد ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: در بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ شهرداری، مبلغ ۶۴ هزار میلیارد تومان به درآمدها، ۶ هزار و ۶۱۵ میلیارد تومان به منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و ۵ هزار و ۳۴۱ میلیارد تومان به منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی اختصاص دارد‌.

وی افزود: در ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ باید ۳۲ هزار و ۲۶۹ میلیارد تومان درآمد توسط شهرداری تهران وصول می‌شد که بیش از ۲۹ هزار میلیارد تومان محقق شده است که ۹۱ درصد از رقم مصوب را تشکیل می‌دهد‌.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در فروردین و اردیبهشت ۱۰ هزار میلیارد، در خردادماه ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد، در تیرماه ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد و در مردادماه ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان محقق شده است که میانگین آن حدود ۶ هزار میلیارد تومان در هر ماه است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که درآمد حاصل از تبلیغات محیطی و سازه‌های تبلیغاتی در پنج‌ماهه نخست امسال باید یک هزار میلیارد تومان می‌بود که این درآمد اخذ نشده و سازمان زیباسازی در این زمینه بسیار عقب است، تاکید کرد: طی این مدت در سود ناشی از سرمایه‌گذاری نیز باید ۳ هزار میلیارد تومان درآمد کسب می‌شد که محقق نشده است.

وی با بیان این که در موضوع سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده حدود ۸ هزار میلیارد تومان درآمد محقق شده است که روند افزایشی دارد، عنوان کرد: در بخش هزینه‌ای، تملک دارایی سرمایه‌ای و مالی ۷۹ هزار میلیارد تومان در مجموع ابلاغ شده، در حالی که بودجه مصوب ۷۵ هزار میلیارد تومان است. ابلاغ ۷۹ هزار میلیارد تومان بیش از رقم مصوب شوراست و تقاضا می‌کنیم که شهرداری قدم به قدم پیش برود.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که در هزینه‌های بخش نقدی ۶۷ هزار میلیارد تومان ابلاغ شده است، گفت: با تخصیص اعتبار ۳۷ هزار و ۲۵۱ میلیارد تومان اعتبار، عملکرد حدود ۲۹ درصد و در هزینه‌های بخش غیرنقد اعتبار ابلاغی ۱۱ هزار و ۹۶۲ میلیارد تومان بوده که با تخصیص اعتبار ۱۱ هزار و ۴۱۶ میلیارد تومان و عملکرد حدود ۸۲۰ میلیارد تومانی محقق شده که نسبت جذب به تخصیص ۷ درصد است.

کاشانی در پایان گفت: در هزینه‌های بخش نقدی و غیرنقدی در مجموع بیش از ۷۹ هزار میلیارد تومان ابلاغ شده است، اما با تخصیص اعتبار بیش از ۴۸ هزار میلیارد تومان و پرداخت نقدینگی بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان و عملکرد حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان، درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار ۲۳ درصد است که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز