خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر مطرح کرد:

دانشگاهیان در مسیر تهاجم گسترده‌ علیه نظام، تکالیف سنگینی برعهده دارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۴۳۱

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر تکالیف دانشگاه‌ها در مواجه با تهاجمات دشمن را سنگین توصیف کرد و گفت: تلاش ما این است تحقیقاتی که در بخش‌های مختلف دانشگاهی انجام می‌دهیم یک تحقیقات هدفمند و در مسیر تحقق اقتصاد و صنعت دانش بنیان باشد تا بتوانیم گامی برای حل مشکلات کشور برداریم.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، «علیرضا رهایی» در آیین تجلیل از خانواده معظم شهدای دانشجو با عنوان «مادر مردها» که با حضور سردارعلی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: در این هفته باید یاد شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی در دفاع مقدس و یاد جانبازان را گرامی بداریم چرا که استقلال و آزادی که امروز در کشور داریم مرهون جانفشانی‌های این عزیزان است. 

وی در ادامه تصریح کرد: ما امروز امنیت کشور را مدیون خون شهدا، تلاش‌های رزمندگان و جانبازان انقلاب هستیم به این جهت باید به فکر باشیم تا همان گونه که در زمان مواجهه با جنگ تحمیلی پیروز بودیم، امروز نیز که مبتلا نوع دیگری از تهاجم (جنگ نرم) هستیم سربلند بیرون بیاییم. همچنان که رهبر معظم انقلاب چندین بار در بیانات خود در مورد جنگ نرم نکات دقیقی را بیان فرموده و هشدار دادند و توجه ما را به این نکته که امروز باید به فکر جنگ نرم باشیم، معطوف کردند. 

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیرهمچنین تاکید کرد: ما امروز مشاهده می‌کنیم که با تهاجمی گسترده‌تر از آنچه که در جنگ تحمیلی با آن روبرو بودیم، قرار گرفتیم و این تهاجم یا جنگ نرم از طریق شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های مستکبرین آغاز شده است. 

رهایی خاطر نشان کرد: اتقاقی که سال گذشته در بسیاری از شهرها روی داد و همچنین فضای دانشگاه‌ها نیز به نحوی درگیر این آشوب‌ها شدند، نمونه‌ای از تهاجم جدید دشمن با کشور ما است و آشوب‌های سال گذشته نمونه‌ای از اقداماتی بود که در آن تمامی دولت‌های استکباری همه تلاش‌های خود را بکار گرفتند تا این دولت و نظام اسلامی صدمه ببیند. البته خوشبختانه ریشه‌های نظام به اندازه‌ای مستحکم و قوی بود که با این آشوب‌ها خم به ابرو نیاورد و حتی مستحکم‌تر از همیشه به حیات خود ادامه می‌دهد. 

وی نقش دانشگاه‌ها در مبارزه با تهاجمات دشمن را موثر توصیف کرد و ادامه داد: ما دانشگاه‌ها و دانشگاهیان در این مسیر تهاجم گسترده‌ای که هر روز علیه نظام صورت می‌گیرد، تکالیف سنگینی برعهده داریم یکی از این تکالیف حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان است و صنعت دانش بنیان بخشی از تکالیف ما دانشگاهیان در این مسیر است. 

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیرهمچنین خاطر نشان کرد: تلاش ما این است تا در مسیر مبارزه با دشمن بتوانیم حرکت مفید و موثر داشته باشیم و تحقیقاتی که در بخش‌های مختلف دانشگاهی انجامی می‌دهیم یک تحقیقات هدفمند و در مسیر تحقق اقتصاد و صنعت دانش بنیان باشد تا بتوانیم گامی برای حل مشکلات کشور برداریم. امیدوارم در حرکت در این مسیر از پشتبیانی نهادهای اجرایی و مجموعه‌های دفاعی بهره‌مند شویم تا بتوانیم نیازها را دریافت کنیم و با سازماندهی این نیازها در مسیر رفع مشکلات حرکت کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز