خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان غذا و دارو مطرح کرد:

ضرورت سرمایه‌گذاری مشترک کشورهای گروه پنج در تولیدات دارویی و تجهیزات پزشکی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۲۱۰

رییس سازمان غذا و دارو بر ضرورت سرمایه‌گذاری مشترک کشورهای گروه پنج در تولیدات دارویی و تجهیزات پزشکی تاکید کرد و دسترسی پایدار و عادلانه به دارو و تجهیزات پزشکی را هدف اصلی بیست و هفتمین اجلاس گروه پنج دانست.

به گزارش ایلنا، سیدحیدر محمدی در مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین اجلاس تخصصی کشورهای عضو گروه پنج با عنوان «دیپلماسی سلامت؛ نظام‌های دارو و تجهیزات پزشکی» در تالار شهید سلیمانی وزارت بهداشت اظهار داشت: در این اجلاس برای بار دوم تجربیات مشترک خود را در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی به اشتراک خواهیم گذاشت. سازمان غذا و داروی ایران به تازگی در حوزه دیپلماسی سلامت در چند محور فعال شده و امیدواریم بتوانیم این فعالیت ها را با همکاری کشورهای گروه پنج توسعه دهیم.

وی ادامه داد: محورهای توسعه همکاری های اعضای گروه پنج بهبود روابط در حوزه های مختلف و تخصصی از جمله اقلام دارویی، تجهیزات و ملزومات پزشکی، مکمل های دارویی و غذایی، طب سنتی و شیرخشک است.

رییس سازمان غذا و دارو یکی دیگر از حوزه های قابل تعریف برای توسعه همکاری ها را ارتقای شاخص های سلامت بین کشورهای عضو گروه پنج دانست و گفت: یکی دیگر از اهداف این اجلاس توسعه همکاری ها با کشورهای اسلامی است. خوشبختانه تمام کشورهای عضو گروه پنج از کشورهای اسلامی هستند و امیدواریم در سال های آینده شاهد توسعه همکاری بین سایر کشورهای اسلامی نیز باشیم.

محمدی یادآور شد: هدف این اجلاس توسعه دسترسی پایدار و عادلانه به دارو و تجهیزات پزشکی با کیفیت برای کشورهای عضو است. امید است با اشتراک گذاشتن تجربیات همه کشورها بتوانیم این هدف را محقق کنیم و اگر نقصی در هر کشوری هست با کمک بقیه کشورهای عضو، آن را برطرف کنیم.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی در ادامه ابراز داشت: یکی از حوزه های همکاری، توسعه سرمایه گذاری های مشترک بین کشورهای عضو است. ما سرمایه گذارانی داریم که راغب هستند در حوزه های دارو و تجهیزات پزشکی ورود کنند که باید با ایجاد زیرساخت ها و تعاملات لازم در کشورهای عضو، این حوزه ها فعال شوند.

رییس سازمان غذا و دارو در پایان اعلام کرد: باید تولیدات مشترک بین کشورهای عضو در هر حوزه ای که تخصص دارند توسعه یابد. مبادله فناوری ها و نوآوری های جدید، آموزش و توانمندسازی با کمک ظرفیت های موجود، تامین دارو و تجهیزات پزشکی و شیر خشک با همکاری کشورهای عضو برای دسترسی مناسب مردم منطقه به این اقلام، از دیگر اهداف اصلی این اجلاس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز