خبرگزاری کار ایران

نیکوکار:

دستور بررسی علت فوت دو کودک بر اثر غرق شدگی در یکی از بوستان‌های شهر تهران از منظر پیشگیرانه

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۸۲۴

با انتشار خبر فوت دو کودک براثر غرق شدگی در استخر آبی در یکی از بوستان های شهر تهران نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت :پیرو دستور رییس کل دادگستری استان تهران نشستی با سرپرست مرکز حقوقی شهرداری تهران و سرپرست اداره حقوقی منطقه 21 شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران با انتشار خبر فوت دو کودک براثر غرق شدگی در استخر آبی در یکی از بوستان های شهر تهران نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت :پیرو دستور رییس کل دادگستری استان تهران نشستی با سرپرست مرکز حقوقی شهرداری تهران و سرپرست اداره حقوقی منطقه 21 شهرداری تهران برگزار شد.

وی افزود: در سالهای دور نیز حادثه مشابهی دریکی از پارک های شهر تهران حادث شده بود که  چند دانش آموزدر آن غرق شدند، بر اساس این حادثه تصمیماتی اتخاذ و بعد از حادثه مذکور اقدامات پیشگیرانه برای عدم تکرار چنین رخ دادهایی انجام شد.

معاون قضایی رییس کل گف:  موضوعی که باید به آن توجه داشت این است که نباید بگذاریم در وهله اول اتفاقات و حوادث جدیدی روی دهد و سپس در جهت پیشگیری از وقوع چنین حوادثی تمهیداتی اندیشیده شود.  

این مقام قضایی تصریح کرد: در زمانی که حوادثی در حوزه شهری روی می دهد این امر می تواند در استاندارد سازی شهر نقش مؤثری داشته باشد، ولی شهرداری باید بیش از پیش توجه ویژه ای به بحث سرمایه های اجتماعی خود داشته باشد، شهرداری تهران باید تعریف مشخصی از نقاط حادثه ساز شهری داشته باشد و سپس اطلاعات نقاط مذکور در اختیار مدیران حقوقی مناطق شهرداری قرار گیرد تا قبل از وقوع حادثه نسبت به پیگیری موارد اقدام نمایند.

نیکوکار افزود: شهرداری در حوزه های مختلف از جمله نصب وسائل بازی وپله های برقی و برطرف نمودن چاله های معابر و خیابان ها و ... استانداردهایی را در نظر بگیرد. در حادثه ای که در یکی از بوستان های شهر تهران روی داده است پیمانکار باید تمهیدات لازم را در نظر می گرفت و همچنین شهرداری می بایست نظارت لازم را در نحوه صحیح انجام کار می داشت.

ایشان یادآور شد: شهرداری تهران ظرفیت های مختلفی در جهت اطلاع رسانی دارد و باید از ظرفیت های مذکور برای ارتقاء آگاهی های مردم استفاده نماید.

نیکوکار بر اقدامات فرهنگی اعم از( نصب علائم هشدار دهنده در بوستان ها، انجام اطلاع رسانی در معابر و بوستان ها ،آموزش های شهروندی و...)  توسط شهرداری های مناطق تاکید کرد.

در ادامه سرپرست مرکز حقوقی شهرداری تهران بیان داشت: با توجه به حادثه غرق شدن دوکودک در یکی از بوستان های تهران، تصمیم بر این است که فضاهای آبی موجود در داخل شهر جمع آوری شود،چون تا زمانیکه اطلاع رسانی به صورت گسترده صورت نپذیرد نمی توان مشکلات این فضاها را برطرف نمود.

وی افزود: در خصوص غرق شدگی دو کودک در بوستان مذکور، تمام اقدامات برای عدم وقوع حادثه )از قبیل: فنس کشی، نصب علائم هشدار دهنده، ایجاد ارتفاع، استقرار کانکس نگهبانی و ...( انجام شده بود و نحوه عبور آن کودکان از موانع ایجاد شده سوالات بسیاری را به وجود آورده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران با بیان اینکه، ممکن است از اینگونه استخرها در سطح شهر به تعداد زیادی وجود داشته باشد، تاکید کرد: باید تمهیدات پیشگیرانه لازم توسط شهرداری برای آن استخرها در نظر گرفته شود.

 گفتنی است نصب علائم هشدار دهنده و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در نقاط حادثه ساز(از قبیل: فنس کشی، استقرار کانکس نگهبانی و اطلاع رسانی به طرق مختلف)  مصوباتی بود که باید در دستور کار شهرداری تهران  قرار گیرد وهمچنین اداره کل حقوقی شهرداری تهران با انجام مکاتبه با مناطق مختلف شهرداری تهران در خصوص شناسایی نقاط حادثه ساز شهری اقدام و به منظور انجام نظارت لازم به نقاط حادثه ساز شهری،  نسبت به نصب دوربین های مداربسته در آن نقاط اقدام نماید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز