خبرگزاری کار ایران

انعقاد تفاهم‌نامه تولید و کشت ۱۰۰ هزار اصله نهال حرا در هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۰۷۰

تفاهم نامه چهارجانبه تولید و کا‌شت ۱۰۰ هزار اصله نهال حرا در استان هرمزگان منعقد شد.

به گزارش ایلنا، به‌منظور هم‌افزایی و گشترش همکاری‌های بین دستگاهی تفاهم نامه چهارجانبه‌ای میان استانداری هرمزگان، اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان، اداره‌کل محیط‌زیست هرمزگان و یک شرکت فولادی برای تولید و کا‌شت ۱۰۰ هزار اصله نهال حرا در این استان تنظیم، مبادله و امضا شد.

بر مبنای این تفاهم‌نامه، شرکت فولادی فعال در استان هرمزگان قرار است ظرف مدت مشخص در غرب بندرعباس اقدام به کاشت درخت حرا در راستای حفظ محیط‌زیست و تقویت فضای سبز این منطقه کند.

مهدی دوستی، استاندار هرمزگان در آیین امضای این تفاهم‌نامه گفت: امروز شاهد امضای یک تفاهم‌نامه در راستای حفاظت و صیانت از محیط‌زیست و افزایش سرانه فضای سبز در سطح استان بودیم و مقرر شد شرکت فولادی در این زمینه فعالیت کند.

وی با بیان این که از ابتدای دولت برنامه ویژه در حوزه کاشت درخت داشته‌ایم، افزود: در دو سال انتهایی دولت سابق در سطح استان هرمزگان تنها صد هزار درخت کاشته شده است، اما در دولت سیزدهم در سال گذشته در استان شاهد کاشت ۲.۵ میلیون درخت بودیم و امسال هم برنامه کاشت ۶.۵ میلیون درخت را در دستور کار داریم و تا کنون بالغ بر ۴ میلیون درخت از برنامه مد نظر در سال ۱۴۰۲ کاشته شده است.

استاندار هرمزگان گفت: این جهش در کاشت درخت کار سختی است، اما عزم راسخ برای رسیدن به این هدف گذاری وجود دارد، در برنامه داریم برای چهار سال آینده نیز ۲۵ میلیون درخت در سطح استان کاشته شود.

وی تصریح کرد: برای تحقق این برنامه باید یک شبکه‌سازی صورت می‌گرفت. خوشبختانه این ساختار ایجاد و از ظرفیت صنایع هم در قالب مسئولیت‌های اجتماعی استفاده شده و امروز یک شرکت فولادی متعهد به تولید و کاشت ۱۰۰ هزار اصله درخت حرا شده است.

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: ما به دنبال توسعه تک‌بعدی نیستیم و با توجهی که به آینده سرزمینمان داریم، می‌طلبد به حوزه محیط‌زیست هم نگاه ویژه داشته باشیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز