خبرگزاری کار ایران

وزیر محیط‌‌زیست کنگو:

۸۰ درصد آلودگی‌های محیط‌زیستی جهان توسط کشورهای گروه ۲۰ انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۶۷۲

وزیر محیط‌زیست جمهوری کنگو گفت: آفریقا فقط مسئول ۴ درصد آلودگی جهان است و ۸۰ درصد آلودگی‌های محیط‌زیستی جهان توسط کشورهای گروه ۲۰ انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اوا بازایبا در اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار که در سالن اجلاس سران در تهران برگزار می‌شود، گفت: باید اقدامات عملی برای مقابله با پدیده‌هایی که محیط‌زیست را به خطر انداخته است، از جمله پدیده گرد و غبار انجام داد. دانشمندان درباره شرایط محیط‌زیستی در نقاط مختلف جهان هشدار داده‌اند و نباید نسبت به این مساله بی‌توجه بود.

وزیر محیط‌زیست جمهوری کنگو ادامه داد: آفریقا فقط مسئول ۴ درصد آلودگی جهان است و ۸۰ درصد آلودگی‌های محیط‌زیستی جهان توسط کشورهای گروه ۲۰ انجام می‌شود. به طور خاص کشور کنگو نیز با وجود این که ۵۵ میلیون هکتار از جنگل‌های دنیا را دارد و بیشترین میزان جذب دی‌اکسید کربن را داریم، اما از قربانی‌های آلودگی زیست‌محیطی در جهان شده‌ایم.

وی افزود: مسئولیت مبارزه با تغییرات اقلیمی و توفان‌های گرد و غبار جمعی است و همه باید به تعهدات زیست‌محیطی‌مان عمل کنیم. بنابراین نباید بگذاریم زمان را از دست دهیم، چون میزان خسارت‌های ناشی از این موضوع بسیار افزایش می‌یابد.

بازایبا تاکید کرد: اراده سیاسی در جهان برای مقابله با تغییرات اقلیمی و توفان‌های گرد و غبار لازم است و همه باید علیه این تغییرات گام‌های موثر برداریم. همچنین راه‌اندازی صندوق مشترک در این راستا بسیار حائز اهمیت است.

وزیر محیط‌زیست جمهوری دموکراتیک کنگو در پایان خاطرنشان کرد: ایران نقش موثری در مقابله با توفان‌های گرد و غبار دارد و ما از این کشور و سازمان ملل برای برگزار این اجلاس قدردانی می‌کنیم.

گفتنی است، اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار در روزهای ۱۸ و ۱۹ شهریور با حضور نمایندگان بیش از ۵۰ کشور و ۱۵ نهاد بین‌المللی به پیشنهاد سازمان ملل متحد و به میزبانی ایران، در تهران برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز