خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تمهیدات اورژانس کشور برای برگزاری مراسم جاماندگان اربعین/زائران بازگشت خود را به روزهای پایانی هفته موکول نکنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۳۰۶

رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به پیش‌بینی تمهیدات لازم درخصوص برگزاری مراسم جاماندگان اربعین در تهران و سایر شهرها گفت: از زائرانی که در کشور عراق هستند درخواست می‌کنیم تا بازگشت خود را به روزهای پایانی هفته موکول نکنند.

«سید جعفر معیادفر» رییس سازمان اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به مراسم اربعین گفت: بیشترین بازگشت زائران از کربلا در روزهای اخیر در حال شکل‌گیری است البته با توجه به تعطیلی پنجشنبه و جمعه در پایان هفته ممکن است زائران تا پایان هفته در عراق بمانند.

وی ادامه داد: توصیه ما به زائران این است که از این فرصت باقی‌مانده استفاده کرده و به کشور بازگردند و بازگشت خود را به روزهای آخر هفته موکول نکنند چراکه همچنان جمعیت قابل توجهی از زائران ایرانی در عراق حضور دارند و اگر بیشتر زائران بازگشت خود به برای روزهای پایانی هفته موکول کنند ممکن است با سختی مواجه شوند.

رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به حوادث رانندگی در روزهای گذشته در کشور عراق تصریح کرد: همچنین باتوجه به اینکه بسیاری از زائران با خودروهای شخصی به مرزها مراجعه کرده‌اند ما تاکید داریم که بعد از ورود به کشور و عبور از مرزها حتما چند ساعتی را استراحت کرده و بعد به مسیر خود ادامه داده و به مقصد بازگردند چراکه ممکن است به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی مخاطراتی را هم برای خود ایجاد کرده و هم برای دیگران مخاطراتی را ایجاد کنند.

معیادفر با بیان اینکه در تجمعات زیاد عفونت‌های تنفسی شایع می‌شود، خاطرنشان کرد: توصیه جدی ما زائران این است که افرادی که دارای علائم بیماری هستند از دید و بازدید پس از سفر خودداری کرده و موارد بهداشتی را رعایت کنند تا باعث انتشار بیماری نشوند.

وی همچنین درباره تمهیدات لازم در خصوص برگزاری مراسم جاماندگان اربعین گفت: درخصوص برگزاری مراسم جاماندگان اربعین هماهنگی‌های لازم با ستاد مرکزی اربعین صورت گرفته است. مهمترین مراسم جاماندگان اربعین در تهران برگزار می‌شود و از میدان امام حسین (ع) آغاز شده و تا شهر ری ادامه دارد.

رییس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: همکاران من در استان تهران در این خصوص تمهیدات لازم را پیش‌بینی کرده‌اند. چندین دستگاه موتورلانس، آمبولانس و اتوبوس آمبولانس در مسیرهای تعیین شده پیش‌بینی شده است همچنین نیروهای واکنش سریع در بین جمعیت حضور دارند تا در صورت بروز حادثه خدمات لازم را در اسرع وقت ارائه دهند.

معیادفر ادامه داد: در سایر شهرها که این مراسم برگزار می‌شود نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است و این آمادگی وجود دارد تا به عزیزانی که در روز اربعین با یاد شهدای کربلا اقدام به پیاده‌روی می‌کنند خدمات لازم ارائه شود.

وی درخصوص جلوگیری از گرمازدگی به زائران مراسم جاماندگان اربعین گفت: قطعا موکب‌هایی در طول مسیر راهپیمایی پیش‌بینی شده است تا آب را در اختیار زائران قرار دهند. زائران نیز به همراه خود آب به همراه داشته و آب زیادی بنوشند تا با توجه به گرمای هوا دچار گرمازدگی نشوند.

انتهای پیام/
نجمه رحمتی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز