خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار پایتخت:

طرح TOD در ایستگاه‌های متروی به‌زودی اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۰۸۳

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از مطالعه روی ایستگاه‌های متروی مناطق ۲۲گانه برای اجرای طرح TOD خبر داد.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا صارمی درباره اجرای طرح TOD در ورودی تعدادی از ایستگاه‌های متروی تهران گفت: طرح TOD و یا توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل عمومی یکی از الزامات شورای عالی معماری و شهرسازی و شورای اسلامی شهر تهران است تا براساس آن بتوانیم جابه‌جایی تراکم ایستگاه‌های پرتردد را با توجه به خدمات شهری و بارگذاری جمعیتی به گونه‌ای ساماندهی کنیم که سفرهای شهری کم شود.

وی با بیان این که جزو استراتژی‌های ما این است که سفرهای شهری را به سفرهای آموزشی، اشتغال و فراغت تقسیم کنیم، ادامه داد: با این استراتژی افراد می‌توانند با کمترین زمان به ایستگاه‌ها دسترسی پیدا کنند.

صارمی افزود: مطالعات این بستر برای دو منطقه ۷ و ۱۸ تمام شده و به تصویب کمیسیون ماده پنج هم رسیده است؛ مناطق دیگر نیز در دست مطالعه است. ایستگاه بریانک جزو ایستگاه‌هایی است که اگر مطالعاتش به تصویب برسد، می‌تواند رهاورود خوبی برای منطقه داشته باشد.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، معاون شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام مناطق را برای اجرای طرح TOD زیر بار مطالعاتی برده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز