خبرگزاری کار ایران

بازدید رئیس کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین از مرزهای زیارتی

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۳۶۷

رئیس کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین کشور از مرزهای شلمچه، چذابه، مهران، زرباطیه عراق، خسروی و باشماق بازدید کرد و در جریان آخرین اقدامات و فعالیت‌های این کمیته قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران و رئیس کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین کشور در جریان این بازدید ابتدا در قرارگاه مرزی شلمچه که کلانشهر شیراز و شهرداری منطقه یک مستقر و به خدمات‌رسانی می‌پردازند، به موکب شهرداری منطقه یک رفت و از سوله‌های اسکان زائرین که توسط این منطقه احداث شده است، بازدید کرد. 

نظری در این بازدید با اشاره به وظیفه کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین کشور در پیاده‌روی اربعین حسینی (ع)، گفت: ما براساس وظایف تعیین‌شده از سوی کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین کشور، وظیفه نظافت، رفت‌وروب و خدمات‌رسانی در مرزهای هشت‌گانه و در کشور عراق را برعهده داریم. 

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران اظهار داشت: وظیفه رسیدگی به خدمات شهری در دو مرز ورودی و ۶ مرز خروجی و یک مرز بین‌المللی بر عهده کمیته خدمات شهری است که امیدوارم به همت همکارانم در این مرزها خدمات شایسته‌ای را به زائرین عزیزمان ارائه دهیم. 

وی با بیان این که شهرداری شیراز از سنوات قبل خدمات‌دهی گسترده و مناسبی را در این محور ارائه می‌دهد، خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که امسال شهرداری تهران به همت شهرداری منطقه یک با احداث این سوله‌ها کار ارزشمندی را برای راهپیمایان اربعین حسینی (ع) انجام داده است. 

در ادامه این بازدیدها، رئیس کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین کشور از گذرگاه مرزی چذابه که کلانشهرهای اهواز، اصفهان، یزد و شهرداری منطقه ۳ در آن مستقر هستند و به خدمات رسانی به زائرین اربعین می‌پردازند، بازدید کرد. نظری در این بازدید از محورهای مسقف‌شده جهت تسهیل در تردد زائران توسط عوامل اجرایی شهرداری منطقه ۳ در نقطه صفر مرزی دیدن کرد. 

نظری در خصوص اقدامات برنامه‌ریزی‌شده‌ای که پیش از این توسط ستاد اربعین برای مرز چذابه تدوین شده بود، گفت: ستاد اربعین و استانداری خوزستان از اقدامات صورت‌گرفته در این مرز ابراز رضایت دارند و انشاءالله که توانسته باشیم در راستای خدمت به زائران حسینی (ع) قدم برداریم.

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران همچنین در نشست با مسئولان و نمایندگان شهرداری‌های استان‌های اصفهان، یزد، خوزستان و عوامل اجرایی منطقه ۳ در ستاد خدمات شهری استانداری خوزستان در مرز چذابه گفت‌وگو کرد و طی آن نشست، گزارش اقدامات صورت‌گرفته و برنامه‌های پیش رو ارائه شد. 

نظری در ادامه از زمین اهدایی استانداری خوزستان به شهرداری تهران و اتمام دیوارچینی این سایت بازدید کرد و ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی‌های لازم برای ساخت و تجهیز این سایت، یک مقر دائمی مجهز در مرز چذابه برای شهرداری تهران ایجاد شود. 

در ادامه بازدیدها، رئیس کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین کشور با حضور در شهر مهران و شرکت در جلسه ستاد اربعین این شهرستان که به ریاست معاون عمرانی استانداری ایلام برگزار شده بود، ضمن استماع گزارشات کلان‌شهرها و اقدامات انجام‌شده به بیان موضوعات و اتخاذ تدابیر لازم برای بهبود مستمر وضع موجود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) در مرز مهران که کلانشهرهای اراک، کرج، ساری، قزوین و شهرداری‌های مناطق ۵ و ۱۱ در آن مستقر هستند، پرداخت. 

نظری در ادامه همراه با معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی و امور عمرانی استانداری کرمانشاه و همچنین فرماندار و شهردار شهرستان قصر شیرین در گذرگاه مرزی خسروی در این استان که شهرداری‌های کرمانشاه، اردبیل و شهرداری منطقه ۲۲ در آن مستقر هستند، حضور یافت و ضمن بازدید از زیرساخت‌های تردد اربعینی مرز خسروی با هموطنانی که این مرز را برای تردد به کشور عراق انتخاب کرده بودند، دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در این بازدید مسئولان کمیته خدمات شهری ستاد اربعین حسینی شهرداری منطقه ۲۲ گزارشی از نحوه خدمات‌رسانی جهادگران این منطقه به زائران اربعین حسینی در پایانه مرزی خسروی و اقدامات اجراشده در حوزه‌های فرهنگی، ترافیکی و ... را به رئیس کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین کشور ارائه دادند. 

در ادامه این نشست، رئیس کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین کشور پس از استماع گزارش اقدامات و فعالیت‌ها در مرز خسروی اظهار داشت: با توجه به ۲۴ساعته شدن این مرز و استقبال زائران عزیز برای عبور از مرز خسروی، شهرداری منطقه ۴ به عنوان پشتیبان و معین منطقه ۲۲ انتخاب شده و قرار است تعداد ۱۰۰ نفر نیروی کارگری و ۴ دستگاه ماشین‌آلات حمل زباله نیز به مرز خسروی اضافه شود. 

براساس گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، در بازدید صورت گرفته که پس از جلسه کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین کشور در مرز خسروی برگزار شد، ایشان ضمن دریافت گزارشاتی از خدمات و اقدامات صورت پذیرفته در این نقطه مرزی و بررسی آخرین وضعیت میدانی مرز خسروی با تعدادی از خادمین منطقه ۲۲ مستقر در پایانه اربعین حسینی (ع) گفتگو و از نزدیک در جریان اقدامات صورت گرفته قرار گرفت.

در ادامه رئیس کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین کشور از مرز زرباطیه بازدید کرد و در جریان آخرین اقدامات و فعالیت‌های کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین کشور در این مرز قرار گرفت و گفت: شهرداری منطقه ۲ با استعداد ۲۰۰ نفر نیروی کارگری و ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات خدمات شهری در مرز زرباطیه مستقر است و به انجام نظافت، رفت‌وروب و پاکسازی این منطقه می‌پردازد. 

همچنین در پایان این بازدیدها معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران از مرز باشماق در استان کردستان و شهر مریوان بازدید کرد و در جریان آخرین اقدامات و فعالیت‌های کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین در این مرز قرار گرفت. 

گفتنی است، در این مرز شهرداری مریوان و شهرداری تهران با ظرفیت ۱۲۰ نفر نیروی کارگری و ۸ دستگاه ماشین‌آلات خدمات شهری و ۶ دستگاه ماشین‌آلات آتش نشانی به انجام نظافت، رفت‌وروب و پاکسازی این منطقه می‌پردازند. همچنین در این مرز ۲ دستگاه ماشین‌آلات حمل زباله نیز برای کمک به شهرداری مریوان مستقر شده است و به خدمات‌رسانی می‌پردازند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز