خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار تهران در گفت‌وگو با ایلنا:‌

۲۲ شهر و ۷ شهرستان در حریم پایتخت قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۱۲۳

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران درباره موضوعات مرتبط با حریم شهر تهران گفت: ما درخصوص حریم تهران با قانون تقسیمات کشوری مواجه هستیم از سوی دیگر حریمی داریم تحت عنوان حریم پایتخت که ۲۲ شهر و ۷ شهرستان را در برگرفته است و این حریم یک سری تعارضات قانون تقسیمات کشوری دارد.

«سعید بشیری» معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران و رییس کارگروه مدیریت پسماند در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره پسماند و زباله‌سوزی در شهر تهران گفت: موضوع پسماند کارگروه قانونی دارد که در فرمانداری تهران ایجاد شده است. مسئولیت این کارگروه با بنده است و دستگاه‌های مختلفی مانند دانشگاه‌های علوم پزشکی، محیط زیست و… عضو این کارگروه هستند. یکی از موضوعاتی که در این کارگروه مطرح شده و دستور کار چندین جلسه ما بوده است بحث ضایعاتی‌ها و مسائلی بوده است که در مناطق ۱۸ و ۱۹ تهران اتفاق می‌افتاده است.

وی ادامه داد: یکی از اتفاقاتی که قبلا افتاده است موضوع تقی‌آباد در منطقه ۱۸ بود. نتیجه کارگروه پسماند به شورای تامین ارسال شد و در شورای تامین مصوب شد تا پسماندسوزی در تقی‌آباد جمع‌آوری شود. مسائلی در خصوص کسب و کار این افراد مطرح بود که شهرداری تهران و سازمان پسماند به این موضوع نیز ورود کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران تصریح کرد: در منطقه ۱۹ ما موضوع خلازیر و پسماندسوزی‌هایی که انجام می‌شود را داریم. براساس مصوبه این کارگروه مقرر شد، گشت‌های ویژه‌ای به صورت شبانه‌روزی به ویژه در شب‌ها در این منطقه فعال شوند و با موارد پسماندسوزی که مشاهده می‌شود طی هماهنگی با ضابط قضایی که نیروی انتظامی است برخورد شود. حجم زباله‌سوزی‌ها بالاست و قاعدتا باید در این حوزه از کمک‌های بیشتر دستگاه‌ها مانند شهرداری تهران نیز استفاده شود که این اتفاق نیز افتاده است ما از ظرفیت شهرداری نیز در کنار دوستان محیط زیست استفاده کرده‌ایم. امسال نسبت به سال گذشته وضعیت بهتر شده است.

بشیری درباره موضوعات مرتبط با حریم شهر تهران گفت: ما درخصوص حریم تهران با قانون تقسیمات کشوری مواجه هستیم از سوی دیگر حریمی داریم تحت عنوان حریم پایتخت که ۲۲ شهر و ۷ شهرستان را در برگرفته است. این حریم یک سری تعارضات قانون تقسیمات کشوری دارد.

وی ادامه داد: مسائلی که در این خصوص اتفاق می‌افتد از تعارضی است که در مصوبه حریم با قانون تقسیمات کشوری دارد پیگیری‌هایی در مجلس در خصوص رفع این تعارض در حال انجام است. قطعا حریم برای ما مهم است و صیانت از آن برای ما بسیار مهم است و اجازه نمی‌دهیم در حریم ساخت و ساز غیرمجاز اتفاق بیفتد اما بحث حقوق اهالی که بعضا سبقه و قدمت بالایی در حریم دارند را نیز پیگیری می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران خاطرنشان کرد: به طور مثال در خصوص حوزه پلو و حوزه‌های پایین‌دست آن نیز که بعضا قدمت بالایی دارند نیز اقداماتی در نظر گرفته‌ایم. اما حریم برای ما بسیار اهمیت دارد و صیانت خاصی از حریم شهر تهران انجام می‌شود ما نیز این سیاست را دنبال خواهیم کرد، اما اصل ماجرا این است که تعارض قانون تقسیمات کشوری با مصوبه شورای عالی معماری در حوزه حریم پایتخت باید رفع شود. این موضوع رفع شود بسیاری از مشکلاتی که در حریم وجود دارد نیز رفع خواهد شد.

بشیری در پاسخ به این سوال که درخصوص مرتضی‌گرد چه اقداماتی صورت گرفته است و آیا این منطقه شهر خواهد شد، یا خیر، گفت: در حال حاضر منطقه مرتضی‌گرد روستا است. کارگروهی در این خصوص وجود دارد که فرمانداری، شهرداری، دهیار و نمایندگان روستا نیز در این کارگروه حضور دارند و درخصوص این موضوع بحث و بررسی می‌شود و در نهایت استانداری و تقسیمات کشوری تصمیم‌گیری کرده و نتیجه آن را اعلام می‌کنند.

گفت‌وگو: نجمه رحمتی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز