خبرگزاری کار ایران

شهردار پایتخت خبر داد:

نصب ۵ هزار دستگاه شارژ خودروهای برقی در تهران تا پایان ۱۴۰۳

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۰۳۲

شهردار تهران با تاکید بر این که فصلی جدید در حوزه برقی‌سازی پایتخت آغاز شده است، گفت: براساس قرارداد منعقدشده بین معاونت حمل‌و‌نقل شهرداری و مجموعه مپنا، تا پایان ۱۴۰۳، ۵ هزار دستگاه شارژ خودروهای برقی در تهران نصب می‌شود‌.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زاکانی ظهر امروز در آیین بهره‌برداری همزمان از ۱۵ ایستگاه شارژ خودروهای برقی مجهز به ۷۴ دستگاه شارژر گفت: حدود یک سال پیش در شورای شهر ۹۰ کلان‌پروژه تعریف کردیم که یکی از آنها برقی کردن تهران بود. ضرورت دارد پایتخت به سمت برقی شدن برود تا رفاه، هوای پاک، نظم و قانون‌مندی و ایمنی بیشتری داشته باشد.

وی افزود: برای تهرانی که امروز آلودگی هوا دارد، یک افقی ترسیم کردیم که پایتخت از خوش آب‌وهواترین نقاط کشور شود که با برقی‌سازی در راستای کاهش آلودگی هوا به این افق نزدیک می‌شویم.

شهردار تهران با بیان این که وقتی قرار بر برقی شدن تهران شد، جلسات مهمی در دفتر وزیر صمت تشکیل شد، عنوان کرد: امروز با پیگیری وزیر محترم صمت در ۱۵ ایستگاه، ۷۴ دستگاه شارژ خودروهای افتتاح شد و براساس قرارداد منعقدشده بین معاونت حمل‌و‌نقل شهرداری و مجموعه مپنا، تا پایان ۱۴۰۳، ۵ هزار دستگاه شارژ خودروهای برقی در تهران نصب می‌شود‌.

زاکانی ادامه داد: سرفصل دوم برقی‌سازی پایتخت، تامین ناوگان حمل‌ونقل برقی است که در جلسات منظمی که برگزار شده، با استفاده از توان داخلی و بین‌المللی، خرید و تولید اتوبوس برقی را در دستور کار قرار داده‌ایم. در حال حاضر قرارداد خرید ۱۰۰۰ اتوبوس برقی امضا شده و همچنین برای خرید ۵۰ هزار تاکسی برقی برنامه‌ریزی شده است.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: در تفاهم‌نامه با وزارت صمت قرارداد تامین ۴۰۰ هزار موتور برقی را در دستور کار داریم. در حال حاضر تهران ۳۰۰ هزار موتور دارد که علت ۱۳ درصد آلودگی هوای پایتخت هستند.

زاکانی تاکید کرد: موضوع ایجاد تراموا در تهران جدی است که مراحل قانونی خود را طی می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد تراموا با یک‌پنجم قیمت مترو، دو سوم خدمات آن را ارائه می‌دهد. در مجموع با همکاری وزارت صمت، سازمان محیط‌زیست و وزارت اقتصاد فصل جدیدی را در حوزه برقی‌سازی پایتخت ایجاد می‌کنیم.

شهردار پایتخت بیان کرد: ۳۶۰ هزار لامپ روشنایی در تهران وجود دارد که توافق کردیم چراغ‌های ۱۴۰ وات را ال.ای.دی کنیم تا ۵۴ مگاوات صرفه‌جویی در مصرف برق داشته باشیم. با صرفه‌جویی در این بخش می‌توانیم تهران را روشن کنیم و به سمت ارزان‌تر کردن پایتخت حرکت کنیم.

وی در پایان گفت: از وزارت صمت و مجموعه مپنا تشکر می‌کنم و روز کارمند را به کارمندان بخش‌های مختلف کشور و شهرداری تبریک عرض می‌کنم.

گفتنی است، ظهر امروز آیین بهره‌برداری همزمان از ۱۵ ایستگاه شارژ خودروهای برقی مجهز به مجموعا ۷۴ دستگاه شارژر در قالب هفتادمین رویداد امید و افتخار شهرداری تهران با حضور عباس علی‌آبادی، وزیر صمت، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، مدیران مجموعه مپنا و جمعی از مدیران شهری و کشوری در برج آزادی تهران برگزار شد.

این ایستگاه‌ها براساس قرارداد همکاری بین معاونت حمل‌و‌نقل شهرداری تهران و مجموعه مپنا در نقاط مختلف پایتخت نصب شده است که امروز ایستگاه میدان آزادی با حضور شهردار تهران و وزیر صمت به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز