خبرگزاری کار ایران

آموزش ایمنی به پرسنل سازمان ملل توسط مدیریت بحران تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۲۹۱

رئیس دفتر امنیت و ایمنی سازمان ملل بر ضرورت افزایش همکاری‌های مشترک میان سازمان مدیریت بحران تهران و دفتر امنیت و ایمنی سازمان ملل تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، مایکل آگبوولا، رئیس دفتر امنیت و ایمنی سازمان ملل در دومین نشست مشترک سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با دفتر امنیت و ایمنی سازمان ملل (UNDSS) که با هدف بررسی همکاری‌های مشترک در مرکز هماهنگی عملیات اضطراری شهر تهران برگزار شد، گفت: یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های ما بحران زلزله در تهران و کل ایران است.

وی با بیان این که سازمان ملل در ایران بیش از ۷۰۰ پرسنل دارد، گفت:‌ سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای همکاری دارد. همچنین طبق اساسنامه سازمان ملل ایمنی و امنیت پرسنل این سازمان به عهده کشور میزبان است، ازاین‌رو، یکی از نقاط همکاری با سازمان پیشگیری و مدیریت بحران آموزش پرسنل سازمان ملل است که می‌توان از طریق  روش‌های متفاوتی برای آموزش ازجمله حضوری، آنلاین یا تمرین‌ها و مانورها آن را برگزار کرد.

زهیر صباغ‌پور، رئیس امور بین‌الملل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در این نشست ضمن اعلام آمادگی سازمان مدیریت بحران تهران برای آموزش پرسنل سازمان ملل در تهران گفت: پس از بررسی‌های اولیه پیش‌نویسی برای سرفصل و اهم اقدامات فی‌مابین از طرف دفتر UNDSS تهیه و برای همکاری  عملیاتی فی‌مابین نهایی می‌شود.

وی افزود:‌ در این نشست مقرر شد دپارتمان ایمنی و امنیت سازمان ملل نسبت به ارائه پروتکل‌ها، دستورالعمل‌های ایمنی و گزارشی در خصوص تجربه مشابه برای احراز آمادگی و آموزش پرسنل مقیم سازمان ملل  در کشورهای دیگر و نحوه همکاری با بخش دولت محلی در مواقع بحران برای حفاظت از پرسنل خود اقدام کند تا سازمان پیشگیری و مدیریت بحران بتواند شکاف دانشی موجود را احصا و بر اساس آن نسبت به برنامه‌ریزی فرآیند آموزش اختصاصی ویژه پرسنل سازمان ملل اقدام کند.

سید مجتبی حسینی، مشاور سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در زلزله و مخاطرات زمین‌شناختی نیز در این نشست اظهارکرد: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بیش از هشت سال است که روی سامانه هشدار سریع زلزله کار می‌کند و در حال حاضر در تلاشیم این سیستم عملیاتی شود. در ابتدا هشدار برای ارگان‌ها و سازمان‌های تخصصی کارکرد خواهد داشت و در نهایت هدف رسیدن هشدار به مردم است که برای تحقق این موضوع نیازمند توسعه شبکه هشدار سریع زلزله در تهران هستیم. در ژاپن و آمریکا این سیستم وجود دارد و در ژاپن به مردم عادی هم هشدار ارائه می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز