خبرگزاری کار ایران

هشتمین جلسه کمیسیون ازدواج و خانواده برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۱۱۵

هشتمین جلسه کمیسیون ازدواج و خانواده با حضور رئیس این کمیسیون، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان، اعضا و اساتید میهمان از دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، هشتمین جلسه کمیسیون ازدواج و خانواده ذیل ستاد ملی ساماندهی امور جوانان با حضور با حضور نیما بردیافر رئیس این کمیسیون، حجت الاسلام متقی فر مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان،افروز استاد ممتاز دانشگاه تهران،  فولادی استاد دانشگاه شهید رجایی،  ترابی استاد جمعیت‌شناس دانشگاه تهران و دیگر اعضای کمیسیون برگزار شد. 

در این جلسه ابتدا حجت الاسلام و المسلمین متقی فر گفت: یکی از مشکلات جوانان مضیقه ازدواج است که ضروریست صاحب نظران و مدیران برای حل آن تدابیری بیاندیشند. 

در ادامه بردیافر رئیس کمیسیون نسبت به بررسی آثار و پیامدهای بروز جنگ، مهاجرت و تغییرات سیاست‌های جمعیتی بر مضیقه ازدواج جوانان و همسان گزینی به عنوان یک راه حل تأکید کرد. 

اساتید دانشگاه نیز در خصوص همسان گزینی به نکات زیر اشاره کردند: 

• ملاک درست در انتخاب همسر بررسی سن حقیقی افراد است که شامل سه شاخص سن زیستی، سن شناسنامه‌ای و نشاط و سرزندگی فرد است. 

• تناسب مدرک تحصیلی به تنهایی شاخص مناسبی برای انتخاب همسر نیست بلکه باید سطح هوش زوجین سنجیده شود. 

• بررسی آمارها نشان می‌دهد پنجاه درصد ازدواج‌ها در شهرهای تهران، خراسان رضوی، خوزستان، فارس و آذربایجان شرقی به وقوع می‌پیوندد بنابراین شایسته است برای این استانها برنامه ریزی ویژه صوت گیرد. 

• سن زیستی و روانی موضوع مهمی است که جوانان در انتخاب همسر باید مورد توجه قرار دهند و در این برهه زمانی باید باورهای اجتماعی تغییر پیدا کند و نظام آموزش و پرورش کشور تحول یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز