خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

دشمنانِ معنویت، انسانیت و حقوق بشر سعی می کنند اخبار تجمع بزرگ اربعین را سانسور کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۱۵۷

وزیر کشور با اشاره به راهپیمایی اربعین گفت: اربعین بزرگترین تجمع معنوی و مذهبی در دنیا است که در یک ایام بخصوصی شکل می گیرد و امروز به یک حرکت بزرگ انسانی، معنوی و فرهنگی تبدیل شده است. اگرچه دشمنان معنویت، انسانیت و حقوق بشر سعی می کنند اخبار آن را سانسور کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد وحیدی وزیر کشور در افتتاحیه سومین کنگره بین المللی سلامت در اربعین که صبح امروز با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و پیرحسین کولیوند رییس جمعیت هلال احمر برگزار شد، گفت: اربعین به عنوان یک رویداد بسیار مستحکم که ابعاد مختلف فرهنگی اجتماعی و سلامت و حتی ابعاد سیاسی را تحت تاثیر قرار می دهد شناخته شده است. اربعین به عنوان یک نماد با ذخیره های انبوه معنوی در تقویم سالانه کشور ما و کشورهای اسلامی جایگاه ارزشمندی پیدا کرده است. میزبانان عزیز ما درعراق مردم بزگوار و کریم عراق دولت دوست و برادر در عراق در این ایام پذیرایی میلیون ها زائر از سراسر دنیا هستند.

وی ادامه داد: این بزرگترین تجمع معنوی و مذهبی در دنیا است که در یک ایام بخصوصی شکل می گیرد و امروز به یک حرکت بزرگ انسانی، معنوی و فرهنگی تبدیل شده است. اگرچه دشمنان معنویت، انسانیت و حقوق بشر سعی می کنند اخبار آن را سانسور کنند در حالی که قریب 20 میلیون نفر به گفته عزیزان ما در عراق در این مراسم شرکت می کنند اما دشمنان انسانیت و معنویت خبرهای بسیار ناچیزی از آن را منعکس می کنند در حالی که آنها یک اتفاق کوچک را آنچنان برجسته می کنند اما یک چنین واقعه بزرگی را کاملا سانسور کرده و پوشش نمی دهند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: طبیعتا وقتی اربعین یک حرکت بزرگ انسانی، معنوی و فرهنگی است ما حق داریم کسانی که سعی می کنند آن را نادیده بگیرند و پوشش ندهند آنها را ضد فرهنگ و معنویت بدانیم. در عراق در این ایام حرکت اربعین از ابعاد مختلفی قابل بررسی است و امروز دراین کنگره به موضوع سلامت که بسیار مهم است پرداخته شده است اما اینکه چرا به موضوع اربعین از سوی دنیا پرداخته نمی شود باورهای ما را نسبت به دشمنی دشمنان بیشتر می کند و آنچه را که درسوئد دیدیم مصداق این دشمنی است و این کوچکترین تردیدی در عزم بزرگ ملتهای اسلامی و غیر اسلامی ایجاد نمی کند چراکه در مراسم اربعین نه فقط شیعیان و اهل سنت بلکه از سایر مذاهب حضور دارند و اربعین عنوان بزرگترین و مهمترین رویدادی که می تواند امت های اسلامی و غیر مسلمان را تحت پوشش خود قرار می دهد، را به خود اختصاص داده است.

وحیدی گفت: سلامت قبل از این که سلامت جسم باشد سلامت روح و نفس است و در ارزیابی ها نیز همین موضوع تایید می شود. اربعین فی نفسه به دلیل ارزش های ذاتی سلامت آفرین است. جریان بزرگ اربعین و کسانی که در این مسیر حرکت می کنند خود به خود از یک سلامت روح و روان برخوردار می شوند و مردم از این رودخانه بزرگ احساس آرامش می کنند و این بزرگترین عنصر سلامت ساز در مردم است. تاکنون نشنیده اید که کسانی در این جریان بزرگ شرکت می کنند، بسیاری از مشکلات روحی و روانی و استرس های آنها برطرف نشده باشد.

وی با بیان اینکه سلامت جسم نیز بسیار مهم است، گفت: درشرع مقدس اسلام حفظ جان بسیار مهم است و گاهی سایر فرایض برای حفظ جان کنار گذاشته می شود. بسیاری از فرایض ما وقتی مشکلات سلامت جسم مطرح است کنار گذاشته می شود و این نشان دهنده توجه عمیق اسلام عزیز ما به موضوع سلامت است. لذا وقتی عزیزان ما در حوزه سلامت وارد این عرصه می شوند با یک نگاه عمیق باید به این موضوع باید نگاه کنند و آن را یک تکلیف دینی و شرعی بدانند و این نگاه اهمیت آن را بالا می برد.

وی ادامه داد: من خدارا شکر می کنم که امروز پزشکان پرستاران و بهیاران ما که در این ساختار پزشکی کشور جضور دارند همه با عشق و علاقه در خدمت مسئله اربعین هستند و این نشانه دین باوری و اسلام باوری در قشر فرهیخته کادر درمان ما است و این بسیار افتخار آفرین است که ما در کشور خودمان چنین برجستگی هایی داریم. و این جای شکر دارد و  باید در دنیا همه ببیند که می شود هم فرهیخته بود و هم به باورهای دینی توجه داشت و این را در کمتر جای دنیا شاهد هستیم و این نشان دهنده این است که ما می توانیم با تکیه بر ایمان و باور عمیق کادر سلامت و بهداشت از پس مسائل سلامت بر بیاییم همانطور که در کرونا از پس آن برآمدیم در کرونا بار اصلی بر عهده پزشکان و پرستاران و کادر سلامت بود و ما شهید مدافع سلامت داشتیم لذا اگر ما مدافعین حرم داریم که به نها افتخار می کنیم مدافعان سلامت را هم داریم که به آنها افتخار می کنیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: آمادگی های خوبی در بخش سلامت هم در داخل کشور و هم در بخش عراق وجود دارد ما امروز یک هلال احمر قوی داریم که در همه حوزه ها حضور قوی دارد البته ما در داخل عراق مهمان هستیم و میزبان اصلی ما مردم شریف عراق و بخش کادر و درمان عراق هستند اما با هماهنگی که با آنها داریم کار را پیش خواهیم برد.

وحیدی با اشاره به حادثه منا گفت: این تجربه های بزرگ باید جمع آوری و در تجمعات بزرگ انسانی مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با اشاره به بازدیدش از مرزهای ورودی به عراق گفت: در تلاش هستیم تمام مشکلات موجود در مرزها را برای عبور و مرور زائران برطرف کنیم؛ اما جمعیت زیاد و گرمای هوا دو مشکل طبیعی هستند که محدودیت‌های خاص خودشان را ایجاد می‌کنند.

وزیر کشور گفت: برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مرزها توافقاتی با هلال احمر و سازمان اورژانس کشور انجام شده تا زائران کمترین مشکل را در رفت و آمد داشته باشند. همچنین برای توسعه حمل و نقل در داخل عراق توافقاتی با این کشور حاصل شده است.

وزیر کشور همچنین با اشاره به گرمای هوا، گفت: در صورتی که وزارت بهداشت تشخیص بدهد که گرمای هوا سلامت مردم را به خطر می‌اندازد ممکن است باز هم تعطیلی رخ بدهد اما امیدواریم نیازی به تعطیلی کشور وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز