خبرگزاری کار ایران

تبیین راهبردهای اجرایی برنامه توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۷۳۸

راهبردهای اجرایی برنامه توانمندسازی معلمان، عوامل و کارکنان مدارس غیردولتی با حضور رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش تبیین شد.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، «احمد محمودزاده» در نشست تخصصی کارگروه اجرایی برنامه توانمندسازی معلمان مدارس و مراکز غیردولتی، گفت: معلمان سرمایه‌های اجتماعی نظام آموزش و پرورش کشور هستند و توجه به توانمندسازی مطلوب آنان، متضمن پویایی و شکوفایی نسل آینده خواهد بود. 

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به اهداف تحولی در عرصه تعلیم و تربیت، افزود: توانمندسازی معلمان در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و پیشرفت کیفی برنامه‌های آموزشی و تربیتی در مدارس غیردولتی تدوین و اجرایی می‌شود. 

وی با اشاره به نیاز سنجی‌های تخصصی و تعیین دروس هدف و دوره‌های آموزشی برای معلمان، افزود: با افزایش کیفیت برنامه‌های آموزشی و پرورشی و برگزاری برنامه‌های توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی به دنبال ایجاد یک نگرش و باور در فرایند یاددهی و یادگیری معلمان با رویکرد الگوهای آموزشی و تربیتی در مدارس هستیم. 

محمود زاده به ضرورت ارتقای دانش و مهارت تدریس معلمان اشاره کرد و گفت: معلمان و مربیان در مدارس غیردولتی با گذراندن دوره‌های آموزشی منطبق با سیاست‌های راهبردی نظام آموزش و پرورش کشور باید بتوانند در جهت آموزش و تربیت جامع دانش آموزان و در همه ساحت‌های ششگانه همت مضاعفی بنمایند تا تلاش آنان منجر به کشف استعداد و خلاقیت‌های دانش آموزان گردد. 

وی با تاکید بر اینکه تربیت و تقویت روحیه جهادی، مبانی اعتقادی و انقلابی دانش آموزان نیازمند همگرایی فکری و توانمندی حرفه‌ای و تخصصی معلمان است، تصریح کرد: توانمندسازی معلمان با محوریت و تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه فرهنگیان، معاونت‌های مرتبط با حوزه فعالیت و نقش آفرینی و مشارکت حوزه‌های علمیه و موسسات آموزشی در تامین مدرس و برگزاری دوره‌های آموزشی در کشور اجرا خواهد شد. 

شایان ذکر است؛ در این نشست تخصصی هر یک از اعضاء کارگروه توانمندسازی معلمان به راهکارها و برنامه‌های اجرایی استانی و منطقه‌ای در سطح کشور اشاره کردند و به تشریح و اجماع نظرات کارشناسی پیرامون روند عملیاتی برنامه توانمندسازی معلمان پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز