خبرگزاری کار ایران

زمینه‌های همکاری قوه قضائیه و دانشگاه قم بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۶۹۱

در جلسه‌ای با حضور حجت الاسلام و المسلمین مهدی هادی رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه، قائم مقام معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه و مسئولان دانشگاه قم زمینه‌های همکاری متقابل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از دانشگاه قم، در این جلسه معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه که سابقا مسئولیت پژوهشکده جزا و جرم‌شناسی پژوهشگاه قوه را بر عهده داشته، بر ظرفیت‌های دانشگاه قم جهت تعامل بیشتر با قوه قضائیه تاکید کرد. 

وی افزود: این تعامل در قالب‌هایی از قبیل استفاده از اساتید دانشگاه برای آموزش‌های ضمن خدمت قضات، بورسیه و پذیرش قضات در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، برگزاری نشست‌های تحلیل رویه قضایی و هدایت پایان‌نامه‌ها به سوی مسائل مبتلابه قوه قضائیه می‌تواند بروز داشته باشد. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شبیری زنجانی رئیس دانشکده حقوق و گندمکار مسئول نظارت و ارزیابی استان نیز گزارشی از برنامه‌ها و تفاهم‌نامه‌های انجام شده در جهت تحقق برنامه‌های مشترک با دادگستری استان در راستای ایجاد شعبه قضایی در دانشگاه و زمینه‌سازی همکاری متقابل اساتید دانشگاه و قضات دادگستری را ارائه کردند و خواستار رفع موانع موجود در مسیر این همکاری‌ها شدند. 

احسانی مدیریت پژوهشی دانشگاه نیز گزارشی از طرح کلینیک حقوقی را که به تصویب شورای پژوهشی و هیئت رئیسه دانشگاه رسیده، ارائه و بر آمادگی دانشگاه قم برای اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک با قوه قضائیه تصریح کرد. 

حاجی‌ده‌آبادی و زارع نیز بر بایسته‌ها و نیازهای سیستم آموزشی برای بهره‌مندی از ظرفیت قوه در راستای کاربردی نمودن آموزش‌های دانشگاه و هم‌افزایی بیشتر و وجود ظرفیت همکاری در دانشگاه قم تاکید داشتند. 

حجت الاسلام والمسلمین هادی با استقبال از ایده‌های مطرح شده از سوی دانشگاه قم به تجارب قوه قضائیه و پژوهشگاه در ارتباط با ایجاد مراکز پژوهشی مشترک با دانشگاه‌ها در استان‌های فارس و مازندران اشاره کرد و از آمادگی برای راه‌اندازی چنین مرکزی در استان قم خبر داد که به توان از این مسیر ضمن کاربردی کردن آموزش‌های دانشگاهی، امکان بررسی مسائل مطرح در نظام قضایی را با استفاده از ظرفیت آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها در چنین مراکزی فراهم کرد. 

وی از تدوین شیوه‌نامه‌ای برای هم‌افزایی و تعامل بیشتر بین قوه قضائیه و نظام آموزش عالی خبر داد و گفت: با نهایی شدن شیوه‌نامه این همکاری‌ها شتاب بیشتری به خود می‌گیرد. 

در پایان این نشست مشترک، توافقاتی جهت تنظیم تفاهم‌نامه و تمهید بسترهای اجرایی برنامه‌های مورد نظر صورت گرفت تا در جلسات بعدی زمینه تحقق آن‌ها در موسسات آموزش عالی استان به مرکزیت دانشگاه قم پیگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز