خبرگزاری کار ایران

سخنگوی فراجا خبر داد:

صدور گذرنامه زیارتی با یک هشتم قیمت برای ایام محرم و صفر

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۴۶۴

سخنگوی پلیس از صدور گذرنامه زیارتی با یک هشتم قیمت و در کمترین زمان ممکن برای ایام محرم و صفر خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فراجا، سردار سعید منتظرالمهدی، معاون فرهنگی و اجتماعی و سخنگوی فراجا گفت: صدور گذرنامه زیارتی با یک هشتم قیمت و در کمترین زمان ممکن برای ایام محرم و صفر در دستور کار پلیس قرار گرفته است. مشاهدات عینی و بررسی سوابق سنوات قبل، حکایت از آن دارد که امسال نیز خیل عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در راهپیمایی اربعین حضور چشمگیر داشته باشند.

وی افزود: با رایزنی و مذاکرات به‌عمل‌آمده فی‌مابین وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق و تفاهم صورت‌گرفته با پلیس، مقرر شد که گذرنامه زیارتی برای متقاضیان عتبات عالیات صادر شود. 

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا ادامه داد: اعتبار این گذرنامه‌های زیارتی مانند دیگر گذرنامه‌ها ۵ سال بوده و صرفا برای سفر به عتبات عالیات در ماه‌های محرم و صفر است، هر چند که رایزنی های لازم با طرفِ عراقی، برای استفاده در سایر ایامِ سال نیز در دستور کار قرار دارد. 

سخنگوی فراجا تاکید کرد: هزینه صدور گذرنامه حدود ۵۰ هزار تومان برآورد شده که در مقایسه با گذرنامه عادی خیلی ارزان‌تر و حدود یک هشتم قیمت است. 

منتظرالمهدی خاطرنشان کرد: این گذرنامه زیارتی از زمان درخواست تا تحویل بین ۳ تا ۵ روز کاری به دست متقاصین درب منزل خواهد رسید. فرآیند ثبت و درخواست گذرنامه زیارتی صرفا از طریق اپلیکیشن «پلیس من» انجام می‌شود و برای آن دسته از عزیزانی که امکان استفاده از اپلیکیشن برایشان دشوار است، می‌توانند با مراجعه به دفاتر اداره مهاجرت و گذرنامه در مراکز استان‌ها (نه دفاتر پلیس +۱۰ ) در سراسر کشور درخواست خودشان را ثبت و  ارسال کنند. 

سخنگوی پلیس همچنین گفت: اتباع خارجی مقیم ایران می‌بایست با مراجعه به دفاتر کفالت در سراسر کشور، درخواست خود را برای صدور مدرک مسافرتیِ زیارت عتبات عالیات ثبت کنند و طبق روال و در اسرع وقت برای آنها نیز مدرک مسافرتی مربوطه صادر و تحویل خواهد شد. در این خصوص نیز مرز چذابه برای تردد اتباع بیگانه مقیم ایران در نظر گرفته شده است. 

وی در پایان تصریح کرد: پلیس از بهمن‌ماه سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ هزار گذرنامه برای متقاضیانی که در سال‌های گذشته برگه تردد زیارتی دریافت و موفق نشده بودند گذرنامه دریافت کنند، گذرنامه بین‌المللی صادر و به درب منزل آنها ارسال کرده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز