خبرگزاری کار ایران

رئیس حیات وحش محیط زیست کردستان خبر داد:

سرشماری زمستانه پرندگان دریاچه زریوار

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۰۲

بیشترین تنوع گونه ها وتراکم پرندگان دریاچه زریوار شامل کشیم ها، کاکائی، چنگر، غازخاکستری، اردکها، باکلان و… بود.

ایلنا: رئیس حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان از اتمام طرح سرشماری پرندگان آبزی و مهاجر در دریاچه زریوار مریوان خبر داد.

حیدر ویسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در سنندج اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور سرشماری پرندگان آبزی و مهاجر به منظور برآورد جمعیت پرندگان مهاجر به منابع آبی استان، از چهاردهم دی ماه آغاز و تا هشتم بهمن ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به موقعیت استان کردستان در جذب پرندگان مهاجر تصریح کرد: استان کردستان با داشتن زیستگاه‌ها و پتانسیلهای طبیعی منحصر به فرد، هر ساله پذیرای هزاران پرنده مهاجر است.

ویسی افزود: این سرشماری در منابع آبی استان مانند دریاچه زریوار، سد شهید کاظمی سقز، سدگاوشان، سد سیاه زاغ و سدگلبلاغ که مکانی مناسب برای پرندگان آبزی و مهاجر به شمار می‌آیند، اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه سرشماری پرندگان، امسال از ۱۵دی ماه با شمارش پرندگان تالاب زریوار آغاز شد، گفت: بیشترین تنوع گونه‌ها و تراکم پرندگان دریاچه زریوار شامل کشیم‌ها، کاکائی، چنگر، غازخاکستری، اردک‌ها، باکلان و… بود.

ویسی یادآور شد: پرندگان مهاجر از مناطق شمالی وسردسیر کره زمین به آبگیرهای استان وارد می‌شوند و اوایل فروردین به زادگاه خود باز می‌گردند.

رئیس حیات وحش محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه بقیه منابع آبی استان بدون فاصله زمانی انجام خواهد شد، خاطر نشان کرد: سرشماری پرندگان توسط کار‌شناسان و پرنده‌شناسان با استفاده از تلسکوب ودوربین چشمی صورت می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز