خبرگزاری کار ایران

وزن سنگین‌تر زنان در تصادفات خسارتی تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۱۹۱

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ سهم تقصیر زنان را در تصادفات خسارتی بیش از تصادفات جرحی دانست و گفت: فراوانی دریافت گواهینامه در خانم‌های پایتخت بین ۳۰ تا ۴۰ سال بیش از دیگر گروه‌های سنی است.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ رابعه جوانبخت با حضور در یک برنامه تلویزیونی در خصوص سن اخذ گواهینامه در خانم‌ها و آقایان توضیح داد: در بحث گواهینامه وقتی که بر سن افراد تمرکز می‌کنیم و رده‌بندی را می‌بینیم، درمی‌یابیم که بیشترین زمانی که خانم‌ها تمایل به دریافت گواهینامه دارند بین ۳۰ تا ۴۰ سال است.

وی افزود: همچنین فراوانی مقصر بودن خانم‌ها در تصادفات نیز بین ۳۰ تا ۴۰ سال هست و از ۵۰ سال به بالا این عدد کاهش می‌یابد و فراوانی اندکی دارد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ درباره علت این موضوع گفت: وقتی سن خانم‌ها بالا می‌رود، تمایل کمتری به رانندگی دارند و تعداد رانندگان خانمی که از خودروی شخصی استفاده می‌کنند، کاهش چشمگیری می‌یابد.

جوانبخت افزود: خانم‌ها گرفتن گواهینامه را جزو اولین کارها و اولویت‌ نخست خود قرار نمی‌دهند و سراغ آن نمی‌روند، ولی آقایان در این مورد پیشگام هستند.

وی گفت: فقط پنج درصد از خانم‌های زیر ۲۰ سال برای اخذ گواهینامه اقدام می‌کنند و در بحث تصادفات نیز شرایط به همین شکل است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ هم درباره تصادفات بانوان توضیح داد و گفت: با وجود این که بانوان فقط در ۱۲ درصد تصادفات جرحی مقصر هستند، اما این آمار در تصادفات خسارتی ۲۸ درصد است.

جوانبخت با بیان اینکه خانم‌ها در تصادفات خسارتی سهم تقصیر بیشتری نسبت به تصادفات جرحی دارند، افزود: نکته‌ای وجود دارد که قرار نیست به قشر خاصی اشاره شود، بلکه باید به این موضوع پرداخت که دقیقا چرا در تصادفات خسارتی قصور خانم‌ها بیشتر است که نیازمند کار کارشناسی است.

وی گفت: جنس تصادفاتی که خانم‌ها در آن مقصر هستند خیلی وقت‌ها به این موضوع باز می‌گردد که عملکرد آنها در یک سری از صحنه‌های تصادف ضعیف‌تر است و در واقع مدیریت خوبی در مواجهه با خطر و تصادف ندارند. البته در بسیاری از این تصادفات عامل اصلای ممکن است یک راننده مرد باشد که با رفتار خطرناک راننده زن را از کنترل خودرو خود خارج می‌کند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور در پایان گفت: در بحث تصادفات خسارتی تنها سه درصد از رانندگانی که خانم بوده‌اند، فاقد گواهینامه بوده‌اند و این نشان‌دهنده آن است که بازهم خانم‌ها گواهینامه می‌گیرند و بعد نسبت به رانندگی اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز