خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه گروهی عکاسان حیات وحش به مناسبت «هفته محیط‌زیست» برپا شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۰۶۰

نمایشگاه گروهی ۶ تن از عکاسان حیات وحش ایران با عنوان «امیدهای ایران» در تهران برپا شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، در این نمایشگاه ۳۵ عکس از حیات وحش و تنوع زیستی ایران با آثاری از حسن مقیمی، ساسان نژادی، حامد تیزرویان، ستاره چگینی، پدرام شوبیری و رضا نیک‌فلک به مدت سه روز در معرض بازدید علاقمندان قرار گرفته است.

این نمایشگاه سه‌روزه که از روز چهارشنبه ۲۴ خرداد تا بعد از ظهر امروز جمعه ۲۶خرداد برپا شده است، با مشارکت آکادمی حیات وحش ایران در گالری موسسه هنری «سایه سرو آزاد» پذیرای علاقمندان است. 

در اولین روز برپایی این نمایشگاه، حسن اکبری، معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی  سازمان حفاظت محیط‌زیست و غلامرضا ابدالی، مدیرکل دفتر حیات وحش این سازمان، طی بازدید از این نمایشگاه که عمدتا حاوی تصاویر گونه‌های منحصر به فرد حیات وحش ایران بود، در نشستی صمیمی با پدیدآورندگان این آثار، به گفت‌وگو پیرامون عکاسی حیات وحش و مسائل محیط‌زیست طبیعی ایران پرداختند.

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست در این نشست‌ بر اهمیت مدیریت مشارکتی در مناطق تحت مدیریت این سازمان تاکید کرد و گفت: حفاظت بدون مشارکت مردم راه به جایی نخواهد برد.

اکبری، عکاسی حیات وحش و برپایی رویدادهای عکاسی با موضوع حیات وحش توسط فعالان این ژانر عکاسی را یکی از عرصه‌های مدیریت مشارکتی به منظور معرفی گونه‌ها و تنوع زیستی کشور دانست و به تصویر کشیدن لحظه‌های باشکوه حیات در طبیعت متنوع ایران را عاملی در تغییر نگرش و شناخت گونه‌های جانوری کشورمان عنوان کرد.

در این نشست عنوان شد که عکاسی حیات وحش نه تنها از بعد زیبایی‌شناسی بلکه از بعد تحقیقاتی نیز به حیات وحش کشور کمک کرده است و از این مسیر، گونه‌های منحصر به فرد ایران بیش از پیش مورد توجه عمومی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز