خبرگزاری کار ایران

معدنی‌پور تاکید کرد:

لزوم مناسب‌سازی فضاهای شهری برای حضور افراد مبتلا به اوتیسم

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۰۸۲

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران بر لزوم مناسب‌سازی فضاهای شهری برای حضور افراد مبتلا به اوتیسم خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت شهر، نرگس معدنی پور در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نیازهای جامعه اوتیسم، اظهار کرد: ایجاد مراکز نگهداری و شبانه‌روزی، اشتغالزایی، آموزشی، درمانی، ورزشی و توانبخشی باید با همکاری سازمان های متولی و خیرین ایجاد شود.

وی افزود: البته شهرداری تهران در واگذاری زمین همواره پیشرو بوده و امید می رود در این حوزه اقدامات بیشتری نیز انجام دهد که می توان به مناسب سازی فضای شهری برای افراد مبتلا به اوتیسم اشاره کرد.

معدنی پور با تأکید بر اطلاع رسانی و فرهنگسازی در مورد بیماری اوتیسم، یادآور شد: توجه به نیازهای والدین این کودکان به ویژه در حوزه اشتغال باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد؛ خانواده ها ناچار به مراقبت از این کودکان در منازل هستند و نمی توانند مشغول به کار شوند و با توجه به اینکه هزینه های این بیماری بالاست باید کارگاه های کارآفرینی برای والدین این کودکان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نسبت به راه اندازی مدارس خاص کودکان مبتلا به اوتیسم اقدام کند، تصریح کرد: علاوه بر این، توجه به اشتغال جوانان مبتلا به اوتیسم که تحصیلات عالیه دارند، ضروری است.

معدنی پور با تأکید بر توجه به مباحث ورزشی و تفریحی افراد مبتلا به اوتیسم، گفت: ما در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا پیگیر مباحث این حوزه هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز