خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خبر داد:

گروگانگیر قلابی که صدای دخترانه تقلید می‌کرد، دستگیر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۴۶۸

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری گروگانگیر قلابی در تهران خبر داد و گفت: متهم سابقه‌دار با تقلید صدای دخترانه دست به اعمال مجرمانه زده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کارآگاه علی ولی‌پور گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی قبل مرد جوانی به پایگاه یکم پلیس آگاهی مراجعه کرد و به کارآگاهان گفت، چند روز پیش فردی با شماره ناشناس به موبایلم زنگ زد و با تقلید صدای دخترم مدعی شد که او را گروگان گرفته است و اگر ۵۰۰ میلیون تومان طلا برایش ارسال نکنم، دخترم را خواهد کشت؛ من نیز که بسیار ترسیده بودم، طلاها را در مدت زمانی کوتاهی تهیه و برایش در کرج ارسال کردم، اما ساعتی بعد فرزندم به خانه آمد و عنوان کرد در طول روز کلاس زبان بوده و به گروگان گرفته نشده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع کارآگاهان وارد عمل شدند و با بررسی‌های موشکافانه پی بردند که یک مرد جوان با تقلید صدای دخترانه اقدام به این اعمال مجرمانه کرده و در این زمینه سابقه‌دار است.

وی با بیان این که متهم از چند خانواده دیگر با همین شگرد کلاهبرداری کرده بود، افزود: کارآگاهان در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت اصلی و مخفیگاه متهم را در کرج شناسایی کردند و پی بردند مرد جوان قصد دارد تا طلاهای سرقتی را بفروشد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی راهی مخفیگاه متهم شدند و او را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند، افزود: متهم پس از انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از مال‌باخته و چند خانواده دیگر در شمال تهران با شگرد تقلید صدای دخترانه تحت عنوان گروگان گرفته شدن فرزند خانواده اعتراف کرد.

ولی‌پور گودرزی با بیان این که متهم با اجرای نقشه قبلی و دقیق این اقدام را انجام می‌داد و به‌تازگی از زندان آزاد شده است، خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهم برای کشف سایر جرایم احتمالی و شناسایی دیگر شکات، در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز