خبرگزاری کار ایران

وزیر ورزش و جوانان وعده داد؛

اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی و حمایت از ارایه‌ خدمات مشاوره هدایت شغلی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۵۲۰

در نشست سرپرست اداره کل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان با وزیر ورزش و جوانان، درخواست پیگیری و افزایش سقف تسهیلات خوداشتغالی جوانان مطرح شد که با قول مساعد وزیر ورزش و جوانان، قرار است این موضوع از طریق معاون اول ریاست جمهوری پیگیری شود.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، «مجتبی تاجیک» سرپرست اداره کل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان در خصوص جلسه وزیر ورزش و جوانان با مدیران کل حوزه جوانان گفت: در جلسه‌ای که با وزیر برگزار شد، در ابتدای امر گزارشی از عملکرد اداره کل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان بیان شد که ارائه‌ی برنامه‌های مهارت افزایی حوزه عمومی اشتغال و مهارت‌های زندگی به ۱۸۰ هزار نفر در دوره «سرباز ماهر» و برگزاری ۲۵ هزار «برنامه ویژه اوقات فراغت» در سطح کشور از جمله مهمترین آن‌ها بود. 

تاجیک ادامه داد: همچنین درخواستی هم در حوزه تسهیلات خوداشتغالی در این جلسه مطرح شد که مقرر شد وزیر ورزش و جوانان از طریق معاون اول ریاست جمهوری این موضوع را پیگیری نماید. 

سرپرست اداره کل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان در خصوص برنامه‌های جاری این اداره کل افزود با در نظر گرفتن اقتضائات زندگی اجتماعی جوانان در حال حاضر و در راستای ماموریت‌های محوله به این دفتر لازم دانستیم تولید محتوای فرهنگی، آموزشی و رسانه‌ای را ذیل موضوعات اشتغال پذیری، هویت دینی و ملی و نیز فرصت‌های فراغتی نوین در دستورکار قرار دهیم. به همین منظور دوره‌های توانمندسازی فشرده به منظور اشتغال‌پذیری جوانان و تسهیل ورود به بازار کار برای آنان طراحی شده است که به سمع مقام وزارت رسید. 

وی ادامه داد: ذیل ماموریت محوله به این اداره کل در حوزه‌ی اشتغال پذیری؛ حمایت از مراکز مشاوره هدایت شغلی و ارایه خدمات استعدادسنجی شغلی در بین جوانان با هدف تکمیل زنجیره‌های اشتغال در کشور در دستورکار قرار گرفته است. 

سرپرست اداره کل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان از برنامه‌ی ملی روایت پیشرفت به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی این اداره کل در راستای ارتقای هویت ملی و تقویت روحیه‌ی امید و خودباوری جوانان یاد کرد و افزود: پس از تدوین سند ملی روایت پیشرفت و تصویب آن در شورای عالی جوانان تدوین دستورالعمل‌های اجرایی این برنامه با نگاهی نو در سه سطح راهیان پیشرفت، رویداد پیشرفت و رسانه‌ی پیشرفت در حال پیگیری است و انشالله در تلاشیم که با شبکه‌سازی فعالین حوزه‌ی پیشرفت از تمامی ظرفیت‌های موجود جهت جریان سازیِ روایت پیشرفت کشور استفاده نماییم. 

«سید حمید سجادی»؛ وزیر وزارت و جوانان نیز در خاتمه به ضرورت اطلاع‌رسانی دقیق و فعالیت رسانه‌ای و تبلیغاتی متناسب با این برنامه‌ها تاکید داشته و خاطرنشان کردند در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت می‌توان از ظرفیت‌های موجود در حوزه‌ی ورزش بویژه در هیئت‌ها و انجمن‌های ورزشی نیز بهره‌مند شد. 

سرپرست اداره کل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان در پایان گفت: این گزارش‌ها و برنامه‌ها به صورت فشرده به وزیر ورزش و جوانان ارائه و مقرر شده است در جلسات آتی به نکات تکمیلی و سایر ماموریت‌ها و برنامه‌ها نیز اشاره شود، امیدواریم تدوام چنین جلساتی منشأ خیر باشد و با همراهی و حمایت وزیر محترم ورزش و جوانان برای پیگیری مسائل جوانان، بسیج ملی در سطح کشور شکل گیرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز